“Vad får man Michelin för?”
Omdöme om Le Chantecler

Le Chantecler
Boka med
Le Chantecler har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 94 av 2 171 Restauranger i Nice
Kök: Franskt
Bra för: Romantiska möten, Särskilda tillfällen, Affärsmöten, Lokal mat
Middagsalternativ: Frukost, Lunch, Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 21 oktober 2016 från mobil enhet

Har läst en dålig recension om restaurangen innan vi gick dit och tänkte 'vilken gnällspik, säkert avundsjuk'. Men... måste erkänna att vi måste ge personen rätt. Vi känner oss väldigt snälla när vi ger 3 i betyg. Och det är endast för att service var väldigt professionell. Vi är vana att gå på väldigt fina restauranger och äta super god och spännande mat, så detta var stor besvikelse i förhållande till våra förväntningar. Det var hyfsad gott, men tyvärr inte mer än så. Och definitivt inte för 750 euro. Maten är inte värd 2 stjärnor i underbara Nice med massa fina restauranger. Och ta 46 euro för ett glas budgetchampagne är skam. Sorry...

Datum för besöket: oktober 2016
Tack akvileh

Omdömet skrevs 23 februari 2016

Le Chantecler levererar sina två stjärnor - fantistiskt gott, det är spännande att äta maten för det är alltid något i alla rätter man säger wow om. Härligt. Det är givetvis oxå väldigt dyrt.
Det som står ut måste jag säga är att personalen som på många stjärnkrogar blir extremt korrekta men aldrig personliga. Här lyckas dom med det konst stycket - utan att det blir för personligt. Man känner hur personalen är stolta och glada över det som serverar.
Inredningen satte oxå sig i minnet på mig - oxå många lyxkrogar blir väldigt konservativa. Det har inte Le Chantecler hänfallit åt - här man tar ut svängarna. Många kanske tycker det blir kitschigt - men jag tycker att dom håller sig på rätt sina av den goda smaken.Ingen kan kalla inredningen slätstruken i alla fall!!

Datum för besöket: februari 2016
Tack EvaLud
Omdömet skrevs 31 december 2015

Efter att ha ätit på denna, visserligen något dyra, restaurang så förstår man varför den är tilldelad 2 *. Fantastiskt god mat och service.

Datum för besöket: december 2015
Tack Leif A
Omdömet skrevs 25 oktober 2015 från mobil enhet

Maten är himmelsk men är mycket dyr. Miljön är fantastisk och allt är en stor upplevelse. Vi åt Menu Signature som var den dyraste. Två stjärnor i Michelin.

Datum för besöket: oktober 2015
Tack Anders A
Omdömet skrevs 4 september 2015

Olala...inte ofta man ser en ankpress nuförtiden. Inte heller ofta man ser en dammeny. Uppskattas. Grymt ställe!

Datum för besöket: september 2015
Tack Anna-Christina K

Resenärer som tittade på Le Chantecler tittade också på

Nice, Cote d Azur
Nice, Cote d Azur

Besökt Le Chantecler? Berätta vad du tyckte!