“Excellent fond and service. ”

Le Comptoir du Marche
Rankad som nr 69 av 2 169 Restauranger i Nice
Kök: Franskt
Omdömet skrevs 27 september 2016 från mobil enhet

Bra service, trevlig atmosfär maten var fantastisk. Meny enbart på franska men förklarades av engelsktalande personal. Vi åt pilgrimsmusslor, fantastiskt goda, kalvgrytan och oxkinden var väldigt bra.
Musslor till förrätt riktigt goda.
Kort sagt ett bra middagsval.

Tack Bjorn08

Omdömet skrevs 26 juli 2016 från mobil enhet

Jag har väntat med att skriva en recension på Le Comptoir du Marche eftersom jag verkligen ville vara säker på deras betyg. Vår familj har besökt Nice i många år och ätit många gånger på Le Comptoir du Marche.
Efter senaste besöket är betyget klart, Le Comptoir du Marche är en fullträff i sin prisklass.
Fina råvaror som fått varsam behandling av köket.
Det finns en standard meny och kvällens specialiteter.
Rätterna presenteras av personalen vid ditt bord och man kan ställa frågor om maten.
Anka, fisk och några vågade varianter som njure fanns när vi besökte restaurangen senast.
Ingen av rätterna vi valde gjorde oss besvikna, anka, entrecote och pilgrimsmussla med en rejäl bit rökt fläsk. Allt smakade utmärkt och råvarorna var perfekt tillagade, möjligen hade pilgrimsmusslorna behövt lite mer stektid men det är en smaksak.

Personalen är jättetrevlig, vi satt i den del där man ser köket och när man går förbi köket är till och med kockarna trevliga och hälsar!

Lokalen är mysig, lite trång på sina ställen men det hör väl till en bistro.

Besökarna kommer från hela världen och stämning är familjär.

Bra att veta:
Boka gärna några dagar innan besök, det är nästan alltid fullbokat. Någon gång har det varit fullbokat i två veckor ...
Går bara att boka via telefon. Restaurangen ringer upp samma dag och kollar om man är ok med sin bokning. Engelsktalande personal finns.

Med ett bra utbud av rätter som varierar och med bra priser så kan man nästan hoppa över andra restauranger och äta på Le Comptoir du Marche varje kväll i Nice, eller varför inte deras andra restaurang Bistro D'Antoine.

Bra jobbat av teamet på Le Comptoir du Marche.

1  Tack jorgenl207
Omdömet skrevs 15 juli 2016 från mobil enhet

Vi spenderade en av våra kvällar i Nice på denna restaurang. Rekommenderas starkt! Maten var utsökt och prisvärd. Personalen var supertrevlig! Helt enkelt ett måste om ni befinner er i Nice.

Tack martinacl1988
Omdömet skrevs 30 juni 2016 från mobil enhet

Helt fantastiskt! Besökt detta ställe 10 tal gånger. Denna gång var det bäst ever. Otroligt snabb och effektiv servering. Maten är otroligt bra. Perfekta råvaror och helt perfekt tillagat. Priserna löjligt låga. En av mina bättre upplevelser på restaurang, kanske den bästa om man väger in priset. Gå dit!

Tack Pontus F
Omdömet skrevs 20 september 2015 från mobil enhet

Alldeles utmärkt mat som svarade väl till priset. Trevlig lokal. Utmärkt vinlista. Serveringspersonal som varierade från direkt otrevliga och oförskämda till allvarligt stressade men välvilliga. Återkommer inte. Finns massor med bättre restauranger i Nice.

2  Tack adam_hviid

Resenärer som tittade på Le Comptoir du Marche tittade också på

Nice, Cote d Azur

Nice, Cote d Azur

Besökt Le Comptoir du Marche? Berätta vad du tyckte!