“Generösa portioner på bra restaurang”
Omdöme om Boccaccio

Boccaccio
Rankad som nr 237 av 2 171 Restauranger i Nice
Kök: Franskt
Bra för: Särskilda tillfällen, Affärsmöten
Middagsalternativ: Lunch, Frukost, Middag, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 24 december 2017 från mobil enhet

Mycket bra restaurang, särskilt för den som gillar skaldjur. Generösa portioner och bra service. Tips - dela en efterrätt på flera. Deras goda creme brulee motsvarar tre normala portioner.

Datum för besöket: december 2017
Tack PatrikiNice

Omdömet skrevs 2 oktober 2017 från mobil enhet

Blev ett spontanbesök och vi valde skaldjursfat som inte gjorde oss besvikna. Rekommenderas varmt om man gillar skaldjur och ostron !! Boka gärna bord då det är ett populärt ställe.

Datum för besöket: oktober 2017
Tack Pella37
Omdömet skrevs 23 september 2017

Firade min 65-årsdag här med restaurangens stora platå.
Blev lite besvikna först när vi inte fick bord utomhus i sommarvärmen. Delvis avskärmade bord inomhus med halvcirkelformad sittning. Utomordentlig service! När våra platåer kom in, förstod vi snabbt att bordet utomhus hade inte varit tillräckligt. Har inte upplevt något större tidigare och då har jag sett flera. Samtliga vid bordet var överväldigade av mängden skaldjur. Toppen för skaldjursälskare. Glöm inte boka bord.

Datum för besöket: september 2017
Tack Håkan W
Omdömet skrevs 22 september 2017 från mobil enhet

Fantastiskt fin och prisvärd skaldjursplateau. Bra vinrekommendationer och uppmärksam service. Vi fick ett trevligt bord en fredagskväll utan bokning. Rent och fräscht. Rekommenderas!

Datum för besöket: september 2017
Tack christinawg
Omdömet skrevs 19 juni 2017 från mobil enhet

Denna restaurang serverar skaldjur i världsklass. Portionerna är gigantiska! Nästan som en dubbel på en annan restaurang. Riktigt fint tillagat, och serveras på ett fint sätt. Kostar såklart lite ner än medel, men väl värt ett besök för skaldjursälskare :)

Datum för besöket: juni 2017
1  Tack 146idab

Resenärer som tittade på Boccaccio tittade också på

Nice, Cote d Azur

Besökt Boccaccio? Berätta vad du tyckte!