Omdömet skrevs 8 juni 2015

Bra mellanklasshotell. Rena rum med modern inredning, jättetrevlig personal.
Runt hörnan ligger en restaurang och butiksgata som går ner till varuhuset La Fayette.
Vi hade rum ut mot gatan och stördes något av barerna runt omkring. Ett stort plus för det snabbt wifi. På det stora hela så överträffade hotellet våra förväntningar.

Tips för att välja rum: Välj rum högt upp.
  • Bodde här: juni 2015, reste med familjen
1  Tack MarStr
Omdömet skrevs 14 oktober 2014

Fantastiskt bra läge i Nice. Ligger mitt i ett restaurangområde men utan störande nattljud.
Nära till stranden och till flygbusshållplats. Rummen är små men fungerar utmärkt.
Städningen kan man inte klaga på.
Personalen i receptionen är mycket serviceinriktade och hjälper snabbt med bussturlistor och hur du tar dig dit du önskar. WiFi ingår i priset men fungerar knackigt.
Frukosten kostar men är värt sitt pris om man vill börja dagen med ett rejält mål.
T.o.m. ägg o bacon vilket inte är speciellt vanligt i Frankrike.

Tips för att välja rum: Ett litet rum går utmärkt om man mest är där för att sova/duscha.
  • Bodde här: oktober 2014, reste med familjen
1  Tack CHS4804
Omdömet skrevs 16 juli 2013 från mobil enhet

Här bor man mitt i smeten, bara att gå utanför dörren så är gågatorna med alla restauranger och barer. Några få minuter till strandpromenaden. Väldigt serviceinriktad receptionspersonal. Berättade om allt man behövde vet och lite till, med anteckningar på kartan om busslinjer mm. Och detta utan att vi frågat! Livligt om man har öppet fönster men allt ljud stängs ute när det stängs. Aircondition funkar perfekt så man slipper välja mellan oväsen eller svalka. Stort badrum men få avställningsytor. Spegeln satt väldigt lågt, lite besvärande för dom lite längre som måste knäböja för att se ansiktet.
Fantastisk balkong vid frukosten på femte våningen. Vi hade inga problem att få plats där oavsett hur dags vi åt.

• Bodde här: juli 2013
1  Tack Jejewi
Omdömet skrevs 7 juni 2013

Centralt, bra frukost, kaffe m.m., kylskåp på rummet. Hyfsat rum, ingen extra lyx. Ny frukost matsal på 5:e våningen med utsikt över Nissa. Nära till resturanger, stranden och gamla stan.

• Bodde här: juni 2013, reste med vänner
1  Tack tonyfilling
Omdömet skrevs 10 februari 2013

Centralt hotell närliggande till Promenade des Anglais. Hade bokat dubbel rum som hade eurpeisk standard storlek. Kylskåp och tv på rummet. Rent med en enkel inredning. Nybyggd frukostmatsal som även hade uteservering. Frukosten var lite enklare, yoghurt, croissant, marmelad och en utspädd jouice som inte var den godaste. Det som var mindre bra var att vi hade inte sovit mycket natten innan och landade med flyget redan kl 09.00. kunde inte checka in på rummet förens kl 12.00. Tog en taxi från flygplatsen som inte tog mer än 10 minuter till hotellet. Kan rekomendera att ta buss eller till och med promenera vid bra väder. Kan kanske ta ca 1 timma med bagage. Promenad langs stranden.
Ett bra weekend hotell.

Tips för att välja rum: ok frukost men inte den bästa. Finns flera cafeer som serverar frukost nära hotellet. Däremot var det trevligt att sitta ute.
  • Bodde här: maj 2012, reste som ett par
Tack Cat285