Omdömet skrevs 4 december 2014

Mycket fräscht och rent hotell och rum. Personalen var oerhört hjälpsam, tillmötesgående och serviceinriktad. Rummet vi fick var väldigt litet, men innehöll allt vi behövde och var rent och fräscht. Centralt beläget och säker parkeringsplats. Bekvämt gångavstånd till tågstationen, busshållplatser, stranden och gamla stan. Prisvärt.

Datum för vistelsen: december 2014
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack Wivan-Kristina S
Omdömet skrevs 6 augusti 2014

Ett utmärkt hotell att bo på för att göra Nice under några dagar! Hotellet ligger på en lugn tvärgata precis i hörnet intill den stora shoppinggatan Avenue Jean Medecin. Vi bodde på våning 4 och hade en stor balkong där vi intog vår frukost (som vi fixade själva) medan vi njöt av utsikten!

Personalen var mycket trevlig och tillmötesgående. Rummet var hyfsat stort med en skön dubbelsäng, och ett fräscht badrum med badkar.

Du går raka spåret ner till Promenade des Anglais och havet, längs med shoppinggatan. Tänk på att ta med badskor om du ska bada i havet! Det underlättar då bottnen är mycket stenig och vågorna kraftiga, så det kan vara svårt att ta sig i och ur vattnet. Middag intas med fördel i Vieux Nice, "gamla stan", som också ligger på promenadavstånd från hotellet på väg ner mot havet.

Parkering finns på gatan utanför hotellet om man har bilen med sig (biljettautomat). Hotellet har bara några få platser.

Rumstips: Högt upp med balkong!
Datum för vistelsen: juli 2014
1  Tack Agneta L
Omdömet skrevs 22 juli 2014

Trivsamt hotell med ca 15 min promenad till Promenade de Anglais. Möjligen hördes spårvagnarna om man valde att sova med öppna fönster. Tillmötesgående personal. Frukost ingick ej. Kostade €12 Nära till caféer.

Datum för vistelsen: juli 2014
1  Tack Suther2014
Omdömet skrevs 19 mars 2014 från mobil enhet

Tjejerna i receptionen lyfter det annars inte särskilt märkvärdiga hotellet. Mycket hjälpsamma och charmiga och bra på engelska. Helt ok sängar och rum. Hotellet har ett perfekt läge - verkligen nära allt, både shopping, sightseeing och havet. Har bott en hel vecka och promenerat till det mesta. Skulle gärna komma tillbaka.

Datum för vistelsen: mars 2014
1  Tack PatrikN256
Omdömet skrevs 19 juli 2011

Hotellet var kanon! Bästa läget.Man hade nära till allt. Inom 100 meters radie så fanns restauranger, kaféer, galleria (Nicetoile), butiker, etc.. 10 min till stranden.
Bra kommunikationer, 5 min till tågstation. 20 meter till spårvagn.
Rummet med aircondition, rena lakan och handdukar som byttes varje dag.
Största plus var den underbara personalen, som hjälpte oss med allt.
Tips om restauranger, bokning av sightseeing, hitta i stan, etc..
Vi kommer alltid att boka hotellet när vi åker till Nice :-)

Datum för vistelsen: juli 2011
2  Tack Alexx62