• Frukost ingår
Priceline
  • Bar/lounge
  • Precis vid stranden
Omdömet skrevs 7 november 2017

Hälsade på barnbarn som studerar o bor i Nice. Hotellet hade toppentrevlig o hjälpsam personal. Ordnade enkelt så att hon fick bo med mej på hotellet under mina 5 dar. Transferservicen både bättre o billigare än en vanlig taxi. Frukosten ingick INTE kostade 140:-/pers men det fanns kylskåp på rummet o mataffären 100m bort-enkelt att själv välja.Kaffe o te fanns oxå på rummet. Nära till det mesta

Tips för att välja rum: Vån 5 (översta) nr 510 med STOR terrass o solsängar
  • Bodde här: september 2017, reste med familjen
Tack Charlotte M
TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs 9 augusti 2017 från mobil enhet

Besökte Nice och detta hotell under en weekend i augusti 2016.
Litet och trevligt hotell som har det man behöver: rena rum, sköna sängar och bra läge. Vi fick ett fint rum med fransk balkong där rummet var otroligt rent och fräscht. Jag var nöjd med storleken på rummet men däremot fick mina föräldrar ett annat rum med ett pyttelitet badrum. Så det finns lite olika storlekar på rummen, men alla var nöjda ändå.
Vill inte uttala mig om frukosten då vi åt frukost ute på stan varje morgon.

Finns egentligen ingenting att klaga på, kanske i det fallet att badrummet i det ena rummet var lite litet men inget som drar ner betyget.

Rekommenderar hotellet och kommer gärna tillbaka igen!

Bodde här: september 2016, reste med familjen
Tack TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs 6 juli 2017 från mobil enhet

Ett litet mysigt hotell med närhet till allt, framförallt shopping. Smidigt och enkelt att ta sig till tågstationen där man enkelt tar sig ut i Europa.
Tyst och lugnt och hjälpsam personal. Rekommenderas för
den som vill se och uppleva Nice stadskärna.

Bodde här: juni 2017, reste med familjen
Tack Emelie W
Omdömet skrevs 1 oktober 2016 från mobil enhet

Vi spenderade 3 nätter på Grand Hotel le Florence och är mycket nöjda. Rummet va ganska litet men hade det som behövdes. Sängarna va mycket sköna. Receptionen har öppet 24 timmar om dygnet och baren är alltid öppen, man måste dock säga till i receptionen så någon kan komma till baren. Frukosten va helt ok, saknade grönsaker och brödet va inte färskt och väldigt torrt. Läget är bra och ligger inom promenad avstånd till det mesta.

Bodde här: september 2016, reste som ett par
Tack Oskar B
Omdömet skrevs 20 juni 2016

Frukost ingick: Fruktsalladen var riktigt fin, kaffemaskinen mindre bra. Läget är bra, centralt och nära shopping, gamla stan, stranden/havet och spårvagnslinjen. Sparsamt med plats i rum och gemensamhetsutrymmen. Rummen lite mörka men snyggare än övriga lokaler, sängarna bekväma över förväntan.Den s.k. baren är obemannad tills du ringer receptionen som kommer och hjälper till. Personal i receptionen dygnet runt, de var trevliga snarare än serviceinriktade.
(Sviter och rum med balkong finns, men det är inte det jag recenserar)

• Bodde här: april 2016, reste i arbetet
Tack Gunilla L