“Semester i Nice och boende på Negresco”
Omdöme om La Rotonde

La Rotonde
Boka med
La Rotonde har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 390 av 2 169 Restauranger i Nice
Bra för: Affärsmöten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 1 november 2017 från mobil enhet

En veckas vistelse på hotellet var OK.
Men middag på La Rotonde var smaklöst och seg kött. Personalen var snorkiga vid middagen och kunde inte ta i mot kritik. Åt endast 1 dag där.
Vi var 8 personer och alla var besvikna .

Tack 533lailaj

Omdömet skrevs 15 april 2017

I den pampiga byggnad som kröns av något så egenartat som en knallrosa kupol och som går under namnet Negresco ryms förutom hotellet med samma namn även två restauranger. Den ena, Chantecler, har två stjärnor i Guide Michelin och koncentrerar sig på middagar, medan La Rotonde kör frukostar och luncher.
Rotonde är dyrt men det kan vara den elegantaste lunch du äter i livet. Här är man precis lika uppassad som på vilken middagsrestaurang som helst - möjligen bättre. Inte överdrivet många rätter och ett bra tips är att satsa på "Dagens", alltså Plat du Jour. Lägger man till lite så får man "Formule", dvs kaffe och några små efterrätter. Allt för cirka 23-24 Euro. Med en flaska Chateau Matheline och två glas Champagne går en lunch för två på 119 Euro. Smakerna är utomordentliga, servicen förstklassig och lokalen, inredd med de karusellhästar och det tema som gett restaurangen sitt namn, är smakfull och gör besökaren glad till sinnet. (Man kan sitta ute också. Då får man njuta utsikten över Promenade des Anglais och havet - men också störas av den trafikerade esplanaden/genomfarten och går miste om hela karusellatmosfären som man trots allt betalar lite extra för).

Tack Anders B
Omdömet skrevs 13 april 2017

Det är en mycket trevlig och speciell restaurang med gemytlig och trivsam atmosfär. Jättekul att sitta i en karusell. Vi fick bästa service, god mat och vin och champagne. Visserligen lite dyrt, men när man firar kan man ju gott kosta på sig. Vi tog menyn och då var det helt ok. Gillade efterrätterna speciellt mycket.
Man kanske tror att det ska vara en snobbig restaurang. Men då skulle ni se det äldre paret några bord bort som matade sin lilla hund med tassarna på bordet med medhavd skinka. :) Lunchen som vi åt var heller ingen fine dining. Det var husmanskost, en schnitzel och tagliatelle med en underbar tomat- och basilikasås, enkelt och gott. Vi var nöjda

Tack 680petrae
Omdömet skrevs 28 september 2015

Trevlig och speciell design lite av tivoli, mycket bra mat och vinlista, dock fransk service. Tack vore chef återkommer vi hit då och då.

Tack 347tatjanav
Omdömet skrevs 7 april 2015 från mobil enhet

... här upplever ni en svunnen tid. Mycket sekelskifte, Agatha Christie plus la Belle Epoque. Fikat kostar som en lunch men är prisvärt. Pröva en Negresco-klassiker m champagne.
OBS förbudsskylt vid entrén o uniformerade vakter är bara till för att hålla icke-betalande fluktare borta.

Tack Textiform

Resenärer som tittade på La Rotonde tittade också på

Nice, Cote d Azur

Nice, Cote d Azur

Besökt La Rotonde? Berätta vad du tyckte!