Rabattmeddelande! 28 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 28 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 594 US$/natt.

Novotel Suites Cannes Centre(Cannes)(Mycket prisvärt!)
  • Rumservice
Rabattmeddelande! 46 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 46 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 260 US$/natt.

InterContinental
  • Restaurang
Hotel Le Canberra(Cannes)
Orbitz.com
Priceline
Priceline
  • Rumservice
Rabattmeddelande! 32 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 32 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 190 US$/natt.

Omdömet skrevs 11 augusti 2016 från mobil enhet

Vi blev rekommenderade detta hotellet av en vän och det var verkligen en bra rekommendation. Tack!

Fräscha rum, underbara balkonger, mysig personal, fin frukost och topp service var man än vände sig.
Då jag själv jobbar i hotellbranschen kan jag bara ge vidare de varmaste rekommendationerna. Wow, wow, wow!!

Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack Sara G
JerryJuliedub, Propriétaire på Hotel de Provence, svarade på det här omdömetSvarade 18 september 2016

Käre Sara,
Vi tackar för att du tog dig tid att skriva detta utmärkt översyn,
Vi är glada att du alla åtnjuter verkligen vår tillfredsställelse c första är att du känner här hemma, hoppas vi att få chansen att se dig igen igen och igen
ett stort tack
vänliga
Jerry Julie Jean philippe Slavica

Omdömet skrevs 21 oktober 2015

Vi bodde först i var sitt enkelrum som var ganska små men mycket rena och fräscha, sköna sängar och tyst och lugnt. Dock ingen utsikt då de rum vi bodde i låg in mot en innergård (ej trädgård).
Sista natten bodde vi deras takvåning! Helt fantastisk!!!
Denna ligger 7 trappor upp (hissen går till 6 tr) och består av en svit med en dubbelsäng samt en dubbelbäddsoffa i "rummet". Det bästa var dock den stora, privata terassen möblerad med 2 sittgrupper, 2 solsängar och en "solhammock" för 2 samt en utedusch!
Dessutom ett stort, fräscht badrum med en rymlig dusch + ett badkar med fönster mot en del av terassen.
Personalen var genomgående mycket trevlig och tillmötesgående!
Det enda negativa jag kan komma på är att man har gammalt nyckelsystem med vanliga nycklar som man måste lämna in i receptionen när man går ut.

Tips för att välja rum: Boka rum med terass eller balkong om utsikt önskas. Rum mot innergården passar dock bra om man bara behöver ett lugnt rum att sova i.
  • Bodde här: oktober 2015, reste med vänner
Tack ResLiv
JerryJuliedub, Propriétaire på Hotel de Provence, svarade på det här omdömetSvarade 15 november 2015

Chère madame ,
Nous vous remercions d avoir pris le temps pour nous écrire ce joli commentaire sur Trip Advisor ,
Vous aviez réservé 2 chambres singles durant 5 nuits , ce sont en effet des petites chambres donnant coté court donc avec une vue pas trés belle cependant ce sont nos plus petits prix de l hotel , nous les considérons comme des chambres économiques donc uniquement pour y dormir,
la prochaine fois n hésitez pas à prendre une chambre double coté jardin car vue sur le jardin nettement plus charmant !La derniére nuit vous avez opté pour notre Penthouse du dernier étage et vous n en n avez pas été déçu !
Concernant le systéme de clefs , nous y avons longuement réfléchis et nous avons opté pour ces bonnes vieilles clefs car cela nous permet de garder le contact avec le client à son arrivée et à sa sortie de l hotel ! De plus nos femmes de chambres ne rentreront jamais dans une chambre si la clefs n est pas à la réception , cela évite de vous surprendre si vous étes en train de sortir de votre douche par exemple .
Nous aimons le contact avec nos clients la remise ou la reprise de la clefs nous donne ce contact tellement important pour nous !
Nous espérons avoir tout de méme la chance de vous revoir encore encore et encore
Un Grand Merci
Amicalement

Omdömet skrevs 23 juni 2015

Över förväntan och nyrenoverat (2014). Trevlig trädgård. Går att handla frukost runt hörnet. Trevlig personal.

200 meter från stranden och många restauranger i närheten. Bussar till flygplatsen finns nära.

Rekommenderas varmt!

• Bodde här: juli 2014, reste som ett par
Tack Alexander J
JerryJuliedub, Propriétaire på Hotel de Provence, svarade på det här omdömetSvarade 25 juni 2015

Cher Alexander ,
Nous vous remercions pour votre sympa commentaire mis sur Trip advisor ,

Nous sommes ravis que vous ayez trouvé notre standing au dessus de ce que vous pensiez ,
car nos charmants clients nous laissent régulièrement des tops commentaires et nous craignons toujours un peu que nos nouveaux clients soient déçus méme si nous nous efforçons d offrir toujours le meilleur à chacun ,
nous espérons vous revoir prochainement ,
merci
amicalement

Omdömet skrevs 24 september 2013

Reste med familj, varav 2 barn. Vi kan varmt rekommendera juniorsviten högst upp i detta hotell, trevligt rum, inte särskilt stort, dock plats för fyra personer och med en underbar, stor terrass. Förutom en soffgrupp fanns på terrassen liggstolar och en dusch, helt underbart i sommarvärmen. Hade varit helt optimalt om man hade haft mer havsutsikt om man skall gnälla på något.

Läget på hotellet är mycket bra, knappt fem-tio minuter ner till strandpromenaden, nära Palais de Festival. Ligger vid en relativt lugn bakgata. Det finns två parkeringshus i närheten, varav en dyr. Via hotellet kunde vi dock hyra garageplats på ett hotell i närheten.

Personalen var väldigt trevliga och tillmötesgående. Vi beställde ingen frukost på hotellet, prismässigt låg frukostarna i nivå med andra hotell men vi gillar att gå ut och äta frukost. Trevliga sittplatser i lilla trädgården. I omgivningen finns det många restauranger, det gäller dock att hitta rätt, de ligger tätt samlade i ett kvarter i närheten.

Vi skulle definitivt välja detta hotell och samma rum igen.

Tips för att välja rum: Juniorsviten var väldigt prisvärd.
Bodde här: juli 2013, reste med familjen
Tack Janzini
JerryJuliedub, Propriétaire på Hotel de Provence, svarade på det här omdömetSvarade 27 september 2013

Chers Clients ,

Nous vous remercions pour votre top commentaire ,
nous sommes ravis que tout ce soit bien passé et que vous avez apprécié notre top floor ,
1 seule chambre pour tout l étage avec douche intérieur et douche extérieur , un petit aperçu mer et environs 20 rosiers ,
nous avons déjà hate de vous accueillir prochainement ,
car vous serez toujours les bienvenus ,
amicalement ,

Omdömet skrevs 25 oktober 2012

Hotellet ligger 10 minuters promenad från stranden på en lugn och tyst gata. Hotellet har en liten men trevlig trädgård. Personalen är mycket trevlig och hjälpsam. Vi hade valt ett rum som var i minsta laget. Nästa gång kommer vi att satsa på ett större rum. Då kan man också få tillgång till balkong.

• Bodde här: oktober 2012, reste som ett par
Tack Ronny A
JerryJuliedub, Propriétaire på Hotel de Provence, svarade på det här omdömetSvarade 26 april 2013

Dear Alban ,

We really thank you for your review on TripAdvisor.

We were very pleased to welcome you and that is a pleasure to hear that you enjoyed your stay at the Hotel de Provence, and more especially our nice renovation in a nice location ,

We hope we will get the chance to welcome you for your future stay on the French Riviera.
Because you are always welcome in our hotel !

Best regards,
Jerry and Julie