“Besvikelse”
Omdöme om Mer Sea

Mer Sea
Rankad som nr 72 av 719 Restauranger i Antibes
Omdömet skrevs 30 september 2017 från mobil enhet

Efter att ha läst många recensioner var vi sugna på att prova denna ”pärla”.
Tyvärr blev det en stor besvikelse. Vi drack förvisso en väldigt god sancerre, men det var också det enda som smakade bra på hela kvällen.
Carpaccion på pilgrimsmussla var i alldeles för tjocka skivor samt helt smaklös, sardinerna var torra och linguine med skaldjur smakade bränt och musslorna var så överkokta att de inte gick att få ur skalen.
Uruselt!

Datum för besöket: september 2017
Tack annabZ3660FT

Omdömet skrevs 16 september 2015 från mobil enhet

Första gången fick vi ingen plats då var det fullbokat. Ikväll varje ute i god tid. Maten är utomordentligt god. Till förrätt beställde vi carpaccio av pilgrims musslor som var det godaste jag någonsin ätit. Till huvudrätt beställde jag Daurade Royal och mitt sällskap åt Linguini med fruits de mer Fantastiskt vällagad mat och rikliga portioner. Servitören/troligen ägaren är mycket generös.

Mycket nöjda med vårt besök och ser fram emot nästa gång.
I skrivande stund fick vi efterrätten, den tog recensionen till ännu högre höjder. Bästa choklad mos och creme brulée ever :-)

Datum för besöket: september 2015
Tack Mikael A
Omdömet skrevs 31 juli 2015

Vi köpte egna skaldjur på en lokal fiskhandlare i Antibes och upplevde det som en minst lika bra matupplevelse som att äta ute.

Tack davsundb
Omdömet skrevs 19 juli 2015

Det är en liten restaurang som har goda havsrätter. Maten var bra utifrån priset. Vi testade ostron och pilgrimsmusslor - bra och fräscha ostron och goda tillbehör till musslorna men själva musslorna saknade det lilla extra. Bemötandet var trevligt. Restaurangen ligger dock precis invid en trafikerad gata vilket drog ner mysfaktorn.

Tack Marsha75
Omdömet skrevs 10 juli 2015 från mobil enhet

Ostron av underbar varieté,
Skaldjur lite hårt grillade för vårt smaksinne!
Familjerestaurang med engagemang och atmosfär!
Vinmeny lite begränsad.

Tack CJRB_13

Resenärer som tittade på Mer Sea tittade också på

Biot, Cote d Azur

Antibes, Cote d Azur

Besökt Mer Sea? Berätta vad du tyckte!