Omdömet skrevs 22 juli 2015

Vilket ställe!
Väldigt fint och vackert inrett så vill bara stanna kvar och njuta av huset.
Hade hört om den fantastiska frukosten och det stämde verkligen!
Finns även en terass på taket där man kan sitta på kvällen och njuta av värmen och utsikten.
Kan höras ljud från gatan på natten men är ju mitt i gamla stan och inget som väckte 6-åriga dottern. Ska man gnälla på något är det sophämtningen runt fem.
Mycket rent överallt och bekväma sängar!
Karin som driver stället gör verkligen att vi varmt rekommenderar Rue Sade B&B och jag hoppas att vi får en chans att komma tillbaka!

• Bodde här: juli 2015, reste med familjen
Tack ThereseoC
Omdömet skrevs 12 maj 2015 från mobil enhet

Jag har rest många gånger till Antibes och oftast bott här! Ett litet, lyxigt, familjeägt, centralt B&B. Eller jag skulle nästan vilja säga lyxhotell. Här satsas det på sköna sängar och god frukost. Och vad mer behöver man:-)?!
Rummen är små, trapporna är många, och visst, det är livat ute på torget ibland:)men bor man mitt i anrika gamla stan, med utsikt över Grimaldiborgen, hamnen och havet från takterassen, så tål man det mesta!
Passar kanske inte småbarnsfamiljer och de som har svårt för trappor, men i övrigt är det ett alldeles ljuvligt, nyrenoverat ställe på rivieran, mitt mellan Nice och Cannes! Då jag varit gäst här, har jag alltid åkt därifrån och sagt "vi ses"!

Bodde här: september 2014, reste med vänner
Tack Ivarsdotter
Omdömet skrevs 2 juli 2014

I hjärtat av gamla Antibes, nära till allt, ligger detta mysig lilla B&B. Fantastisk personal som välkomnad mig som om jag vore en gammal vän på besök! De har koll på allt från fine-dining till små familjerestauranger och mer praktiska saker som t.ex hur man snabbast tar sig med tåget till Cannes eller Nice. Rummen är små men smakfullt inredda och minutiöst städade.
Härlig, fräsch frukost och en underbar takterass med utsikt över takåsarna - som gjord för sommarhäng med en drink i handen. Kan varmt rekommendera detta ställe till alla som har vägarna förbi Antibes!

• Bodde här: april 2014, reste i arbetet
Tack eriase
Omdömet skrevs 7 augusti 2012

Var på rue sade några nätter i juni.
Vi fick ett väldigt litet rum, fick inte ens plats med att öppna våra resväskor inne i rummet.
Rummet ligger Mot torget utanför, väldigt mycket liv under natten och tidig morgon. Det gick inte att sova utan öronproppar! Kunde kanske ha varit bra om man blev förvarnad innan!?!?
Det fanns inte någon ac bara en fläckt som tog upp en stor del av rummet.

Lars som har stället var mest i vägen och allmänt jobbig och självgod! Han gillar att prata om sig själv och pratar mycket.

Pengarna stoppade han i fickan utan något kvitto, seriöst!!

Vi kommer inte att åka tillbaka!

• Bodde här: juni 2012
Tack Mmmmj
Omdömet skrevs 18 maj 2012

Mycket, mycket charmigt och snyggt litet hotell/B&B med fantastiskt läge vid torg mitt i gamla stan. Därtill ger värden Lasse oss ett sånt skönt mottagande att vi nästan får en känsla av att vi tillsammans med övriga gäster är vänner på besök.
Rummen är snygga men inte så stora så ett tips är att resa med lilla packningen. Sköna sängar, bra dusch och toppenfrukost. Fina gemensamhetsutrymmen i det härliga "köket" och på takterassen.
Antibes var fantastiskt och när vi återkommer vill vi gärna bo här igen.

• Bodde här: maj 2012, reste som ett par
Tack Hans L