Öppet i dag: 09:00 - 19:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Bayeuxtapeten på
från 1 894,93 US$
från 813,28 US$
från 2 604,72 US$
från 1 779,02 US$
Omdömet skrevs 14 juni 2017

Ta gärna autoguiden på svenska. Glöm inte utställningen på våningen ovanför. En bit av vår nordiska historia. Och glöm inte att engelsmännen har aldrig rest sig efter den normandiska erövringen!

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack Fj_Bergstedt
Omdömet skrevs 6 maj 2017

Tapeten är från år 1070 och den har en fantastisk historia som man kan läsa om i museet. Att den närmare 70 m långa tapeten är i det skick som den är nu, är helt otroligt.
Den skildrar dramatiska händelser. Med hjälp av audioguiden (finns på svenska), så får man veta allt man behöver om vad tapeten berättar om Harald och William. Vad som ledde fram till slaget och en beskrivning av själva slaget vid Hastings 1066 finns dokumenterade på detta unika föremål.
Missa inte. Helt magiskt.

Datum för upplevelsen: april 2017
Tack Hal049
Omdömet skrevs 2 oktober 2016

Ett av Normandies mest välkända sevärdheter. Man blir imponerad av detta verk som beskriver normandernas erövring av England 1066, bland annat Slaget vid Hastings. Vid ingången till rummet med tapeten får man en liten hörapparat med det egna modersmålet, i mitt fall svenska. Sedan följde man scen efter scen liksom alla andra besökare med kalibrerade hörapparater. Det betyder att en som lyssnar på svenska rör sig med samma hastighet som en som lyssnar på japanska. Magnifik logistik.

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack Bengt B
Omdömet skrevs 28 september 2016

Riktigt bra bevarad historia.1000 år gammal och 70 meter lång så är denna skatt otrolig.väl värt att besöka.

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack Lars N
Omdömet skrevs 23 augusti 2016

Ett perfekt upplagt museeum där audioguiden som du får låna gratis berättar allt du behöver veta om tapeten och historien runt den och slaget vid Hastings 1066. Audioguiden finns på Svenska! Det del av museet som inte innehåller tapeten är också trevligt att titta på.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack thomasmD3591KX