Spara
Höjdpunkter från omdömen
Intressant och gjort på ett bra sätt

Detta var både intressant och uppbyggt på ett bra och spännande sätt. Bra friska upp historie ... läs mer

camillah213
Limhamn, Sverige
från mobil enhet
Mycket bra museum om invasionen

Vi har varit i Bayeux och då också besökt Musee Memorial de la Bataille de Normandie, som ligger ... läs mer

Omdömet skrevs 22 september 2019
5lenas
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 1 831 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Bayeux
från 138,92 US$
från 136,30 US$
från 92,93 US$
från 136,30 US$
Omdömet skrevs 27 juli 2015

Helt okej museum. Är man intresserad var de få saker man inte redan visste om men de har en hel del kläder, atteraljer, vapen och annat smått och gott att titta på!

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack jeppnils
Omdömet skrevs 19 juni 2015

Det är lätt att glömma hur den region där Bayeux ligger blev brohuvudet för de allierades invasion 1944, särskilt som staden inte drabbades av de fruktansvärda bombningarna. I det här museet kan man följa hur invasionen gick till med hjälp av de olika kartorna och berättelser. Det finns även en film om 25 minuter som man bör se. Museet är fullt av föremål från denna tid, både små och stora, som artilleripjäser och fordon. Eftersom museet ligger i utkanten av staden, är det lättillgängligt och med stor parkering.

Datum för upplevelsen: juni 2015
2  Tack fitzbenedict
Omdömet skrevs 17 augusti 2013

Här är ett museum där du detaljerat får veta hur det gick till på d dagen, mycket att läsa , men informativ för dej som är intresserad,
Har du tid och är i området besök då!
Brittiska kyrkogården finns i närheten, även den vackra katedralen ligger inte så långt därifrån
Är det en solig dag kan du avsluta besöket på en av staden uteserveringar

Datum för upplevelsen: juni 2013
4  Tack Andersber
Omdömet skrevs 14 juni 2013

Det här är en utmärkt startpunkt för att orientera sig om D-day. Här finns kartor med trupperna på både den tyska som allierade sidan. Det är lätt att följa, hur de allerade tryckte undan tyskarna. Intressanta montrar med utrustning osv. Krigskorrespondenternas betydelse ägnas särskild uppmärksamhet.

Datum för upplevelsen: juni 2013
1  Tack JanJ141
Omdömet skrevs 3 augusti 2011

Bästa museet i normandie enligt mig. Mycket bra och informativt. Bra kvalitetssaker inkl en 88:a. Känns som ett genomtänkt museum utan skräp.
Jag har vart här två gånger på en femårsperiod.

Datum för upplevelsen: juli 2011
1  Tack Mathias E