“Otroligt vacker medeltidsstad”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs juli 22 2017 från mobil enhet

Härlig UNESCO listad stad med omgärdande dubbelmur. Många små affärer med krimskrams och en del pärlor såklart
Trånga gränder och härlig atmosfär.

1  Tack emeliebackvall

Omdömet skrevs juli 8 2017

Inuti är den full med kommers men ändock en väldigt speciell stad svår att hitta i men också svår att gå vilse i p g a sin litenhet.

Tack allvis
Omdömet skrevs juni 29 2017 från mobil enhet

Jag och familjen har besökt Carcassonne flera gånger och jag kan verkligen rekommendera ett besök. Carcassonne har något för alla och har en perfekt blandning av historia, lättillgänglighet, roliga aktiviteter och fantastisk glass!

1  Tack TommyDan72
Omdömet skrevs juli 28 2016

En fantastisk fästning med stort innehåll. Många restauranger är av yppersta klass. Lätt att ta sig fram, men det är väldigt många besökare. Fantastiska cafeér och mycket att shoppa. Byggnaden är mycket fint restaurerad och man får en fantastisk utsikt över staden Carcassonne.

Tack Lars E
Omdömet skrevs juli 20 2016

Riktigt charmig medeltidsstad. Som en disneystad på riktigt. Visserligen var staden nästan helt förfallen och renoverades från 1800-talet och framåt, vilket har gjort att en hel del detaljer (såsom de spetsiga taken på tornen) inte är historiskt korrekta, men det är ändå en häftig upplevelse för både unga och gamla. Under högsäsong är det naturligtvis mycket folk, men vi var där i mitten av juli och jag upplevde det långt ifrån som outhärdligt.

1  Tack Olof S

Resenärer som tittade på Medeltidsstaden Carcassonne tittade också på

Carcassonne, Carcassonne

Besökt Medeltidsstaden Carcassonne? Berätta vad du tyckte!