“En av mina bästa kvällar”
Omdöme om Le Cinq

Le Cinq
Boka med
Le Cinq har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 19 av 19 130 Restauranger i Paris
Kök: Franskt
Bra för: Affärsmöten, Romantiska möten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Middag, Frukost, Leverans, Bokningar
Område: Champs-Élysées
Omdömet skrevs 22 juli 2017

Kan inte hylla denna restaurang nog! Maten var helt superb, vällagat spännande smaker fina råvaror och vinlistan var helt makalöst bra. Jag har aldrig fått så bra service någonsin som på denna restaurang, hjälpsamma och uppmärksamma med allt. Och sist men inte minst det helt gudomliga miljön. Denna restaurang är ett måste att besöka.

Tack Jessica S

Omdömet skrevs 29 april 2016

Jag och en vän reste till Paris för att testa Le Cinq. Det är svårt att beskriva med ord hur bra framförallt servicen var. Aldrig förr har jag varit på en restaurang där du blir så pass uppvaktad utan att det på något sätt känns stressat eller krystat.

Maten var god, framförallt den franska löksoppan. Det var något helt speciellt, de har tagit en klassisk fransk rätt och gjort den modern och sexig!

Detta ställe rekommenderas varmt, de var omhändertagande och gav oss en trestjärnig service!

Tack Jonathan P
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 17 december 2015

Hela menyn verkade perfekt för mig! Jag var verkligen tagit till en annan värld av smaker kombination. Servicen var perfekt,mycket artig och vänlig personal. Min fru blev förvånad över eftersom det var en överraskning middag för henne. Jag skulle passera en bra ord runt till alla mina vänner att besöka detta område, stanna till för snabb eller kanske en lite längre bit. Pannkaka

Tack PPRMike
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.co.uk. Visa original
Omdömet skrevs 14 november 2015

Vilken miljö ! När man kliver in denna smakfullt inredda restaurang känner man att det kommer att bli en upplevelse över det vanliga ! Dukningen perfekt och en meny där inget saknas . Servicen är perfekt och maten var en fullträff i min gom. Hit går jag gärna igen. En vinlista som passar och matchar alla rätterna på menyn. Full pott !

Tack Mats S
fsgeorgev, Director of Food and Beverage på Le Cinq, svarade på det här omdömetSvarade 10 december 2015

Dear Mats,

Thank you very much for taking the time to post such a wonderful review on your experience “out of the ordinary” at our restaurant Le Cinq. We are truly delighted to know that you appreciated our “tastefully decorated restaurant” that is a “fantastic food temple”! It is fantastic that you liked Chef Christian Le Squer’s food that was a “hit in your mouth”! How enchanting as well that you think our restaurant is “absolutely worth a visit” and we therefore hope to see you again very soon for another “full marks” experience at Le Cinq!

Kind regards,

Antoine Corneille
Director of Food and Beverage

Omdömet skrevs 1 april 2013

Miljön och matsalen är nog bland det mest fantastiska i hela Paris. Vi besökte Le Meurice samma helg och kan säga att matnivån på Le Cinq är likvärdig. (Båda restaurangerna har en del begränsningar i matens precision jämfört med Guy Savoy och Pierre Gagnaire).
Matsalen på Le Cinq känns faktiskt behagligare än på Le Meurice. Dels är rummet mer dämpat med tjock vacker matta, vackra palmer osv. Men möblerna, tex stolarna är mer bekväma och atmosfären är "mindre prålig". Likaså är dukningen med porslinet och silverbesticken, serveringsvagnarna - det absolut vackraste vi sett någonsin i Paris.
Servicen var helt optimal, inga tekniska missar alls.

Maten alltså på klar tre stjärnig nivå, som vi uppfattar det.

Vi tog in deras avsmakningsmeny men med båda varmrätterna, hummer och duva, som i princip var maximala.
Förrätterna var fina. Deras pilgrimsmussla var dock aningen överkokt, men god med passionsfrukt, mango och pistagenötter.
Smakerna genom menyn var riktigt spännande, ej alls för klassiskt.
Efterrätterna mkt goda och fantasirika, speciellt ananas tarte.
Chokladgodis och annat till te!
Matupplägget på tallrikarna är enormt estetiskt.
Matvolymerna är stora, även av de riktigt dyra råvarorna.
Gör ej misstaget att äta bröd med smör på denna restaurang! Man blir garanterat mätt.
En fantastisk middag med underbara viner till.
Rekommenderas verkligen med andra ord.

• Atmosfär
6  Tack qwertyStockholm
mntrParis, Manager på Le Cinq, svarade på det här omdömetSvarade 10 april 2013

Kära fru och Herr,

Tack så mycket för att ta sig tid att skriva en detaljerad dessa kommentarer.

Vi är mycket glada att du uppskattade din lunch på Le Cinq och det är en stor ära för oss att veta att det var ett minnesvärt ögonblick för dig.

Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart igen,

Varmaste hälsningar,

Antoine Corneille

Direktör för Food and Beverage

Resenärer som tittade på Le Cinq tittade också på

Paris, Ile-de-France
Paris, Ile-de-France

Besökt Le Cinq? Berätta vad du tyckte!