Omdömet skrevs 11 september 2015 från mobil enhet

Vi, jag och min fru hade rum på våning 4, dagen efter att vi kom till hotellet så går hissen sönder och funkar inte på en hel dag. I rummet vi sov i så funkade inte handduks torken på väggen i badrummet. Rummet kändes kallt om nätterna från dag till dag men sängen var ok för de 3 stjärnor som hotellet har. Badrummet med de svarta kakel som vi hade i vårt rum var väldigt fint. Överlag är hotellet ok dock en aning lyhört då man kan höra andra gäster genom väggarna. Trevlig touch med Nespresso maskin på rummet, frukostbuffén har vi inte provat då den kostar 12€ per dag och person. Kylskåpet på rummet rymmer frukost som man kan handla från den lokala matbutiken som ligger inte långt från hotellet. Det finns även bagerier, caféer i närheten av hotellet. Det är inte nära till alla sevärdheter men med bra skor på fötterna kan man ta sig en promenad till dem för det har vi gjort.

Bodde här: september 2015, reste som ett par
Tack Thomas R
Omdömet skrevs 11 augusti 2015

Jämför man i Paris standard så är hotellet bra. Ny renoverad toa/dusch och rummen rena. Ljudisolerat mot gatan, men inne i hotellet något lyhörd för grannarna. Frukost kunde vara lite rikligare med tanke på priset, men är dock typiskt franskt

Tips för att välja rum: Hotellet har få familjerum, så vi fick sova i två olika och dess värre i olika plan, trots att vi bokat familjerum. Så vill man ha familjerum skall man komma så tidigt som möjligt eller uttryckligen säga att man vill ha familjerum. Annars var hotellet ny renoverat och mycket bra standard för priset. Området lite tveksam, men är man observant och förutseende funkar detta. Endast 20minuters rask promenad till Lafayette och Opera, city.
  • Bodde här: augusti 2015, reste med familjen
Tack Markku K
Omdömet skrevs 11 juli 2015 från mobil enhet

Ett litet romantiskt hotell.
Ligger bra till med nära till flera tunnelbanor och sevärdheter som Moulin Rouge, Sacre Coeur och Montmartre.
Vi käkade frukost på hotellet, det var mysigt men dyrt och inte så mycket vi svenskar är vana vid på våra bufféer. Det fanns smörgåsar och ost och vi tog slut på yoghurt sortimentet varje morgon.

Bodde här: december 2014, reste som ett par
Tack Josefin C
Omdömet skrevs 18 augusti 2013

I ett område med många sexbutiker ligger detta mycket trivsamma hotell. Vi stördes inte av detta då det var lugnt på hotellet. Trevliga och fina,små rum som är välstädade. Något lyhört. Bra airconditioner. Skön säng och kuddar. Man har vattenkokare på rummen och nescafe ingår, fin gest. Man erbjuds frukost med baugette,juice,yoghurt och diverse tillbehör för 12euro, 10 om du säger till dagen innan. Tyckte det var skönt att slippa gå ut och leta reda på annat direkt när jag vaknat, så vi tog alla frukostar här. Trevlig och glad personal.
Nära till Metro, buss, supermarket och allt du kan vilja ha och behöva. Vi bor gärna här igen.

Bodde här: augusti 2013, reste som ett par
Tack Anne-Louise L
Omdömet skrevs 20 december 2011

Trevlig personal, rena och fina rum, ganska litet rum för att vara dubbelrum men det gjorde inget, mycket fräsch toa. Vi åt ej frukost på hotellet utan gick till nåt café i närheten istället vilket gick lika bra. Hotellet har bra läge, jättenära till Moulin Rouge och nära till Metrostationen Blanche. Enda nackdelen var att det var ganska lyhört ut i korridoren och till rummen bredvid, men bra ljudisolerade fönster. Rekommenderas verkligen!

• Bodde här: december 2011, reste som ett par
Tack MalinFloydian