“Champs-Elysees”

och över
2-timmars privat Paris Champs-Élysées promenadtur
Rankad som nr 16 av 2 203 saker att göra i Paris
Omdömet skrevs 30 september 2017 från mobil enhet

En två kilometer lång affärsgata, med massor av butiker. Mycket folk strömmar omkring i alla riktningar, med påsar från lyxiga kända butiker av olika slag.

Tack Christina861

Omdömet skrevs 19 september 2017

Var nog lite nervös för både Paris och franska språket , men väl där var jag super överraskad hur trevliga och vänliga folket var. Paris som stad var helt fantastisk , cafeèr , bagerier , smågator , sevärdheter.... ja allt . Vi gick nog runt och i hela Paris , och jag var imponerad hela vägen av elegans och utsmyckningar. Åk hit du blir inte besviken...jag kommer åka dit igen .

Tack axelf72
Omdömet skrevs 1 september 2017

Börjar vid Triumfbågen och går till Concorde. Otroligt fin vy hela vägen och även på kvällen. Sevärdhet att gå.

Tack Magnus S
Omdömet skrevs 10 juli 2017 från mobil enhet

Visst är Champs-Elysées en av världens mest berömda paradgator men den har genomgått en hel del förändringar genom åren. I dag är den fylld av globala märkesbutiker som du kan hitta i vilken storstad som helst, snabbmatsrestauranger som du hittar på hemmaplan och caféer som satsar på att du aldrig kommer att återvända (och tar betalt därefter).
Men det är klart, gillar du att trängas med tiotusen andra turister som också letar efter "det äkta Paris", så är det här du ska vara.

Sök upp Parisarnas favoritstråk i stället

Om du är modeintresserad ska du ta dig till Rue des Francs-Bourgeois där de unga designbutikerna ligger tätt, eller Avenue Montaigne där de riktigt stora modehusen huserar. Och om du söker en verkligt cool shoppingupplevelse ska du ta dig till någon av de klassiska shoppingpassagerna som till exempel Galerie Vivienn som byggdes redan 1823.

Tack Robert d
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 3 juli 2017 från mobil enhet

Ena märkesaffärer efter den andra varvat med fina bilmärkens sk showroom blev en upplevelse som heter duga. Trots dubbelt trafikkaos - den normala samt Putins besök kunde vi med lätthet få en taxi som tog oss bekvämt upp till Montmartre!

Tack Karin W

Resenärer som tittade på Champs-Elysees tittade också på

Besökt Champs-Elysees? Berätta vad du tyckte!