“Parisarna lever sin stad, bland annat här :-)”

Luxembourgträdgården (Jardin du Luxembourg)
Boka i förväg
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 21 augusti 2017

Att besöka Paris är som att göra ett hembesök fast i en storstad. Parisarna verkar bo och leva i hela sin stad. Här och nu, de sitter ner och njuter, pratar och diskuterar livet.
I Luxemburgträdgården, som är mycket stor, framgår tydligt att det finns plats för många, alla och envar. Kaféer, serveringar, party, stolar att koppla av i och allt detta mitt i stan. En oas från allt runt omkring. Träden ger skugga en solig och varm sommardag.

1  Tack Peter O

Omdömet skrevs 10 augusti 2017 från mobil enhet

Vilken underbar trädgård att besöka. Definitivt värt ett besök. Ta gärna med lite fika och sätt er att njuta av denna oas mitt i den annars så stressiga vardagen som turist.

Tack Andre S
Omdömet skrevs 27 juli 2017 från mobil enhet

Mysig park där många personer hade samlats för att njuta av solen. Slottet är fint och parken är en trevlig oas i den annars så myllrande staden

Tack Andreas E
Omdömet skrevs 24 juli 2017 från mobil enhet

En vacker lugn oas mitt i Paris.
Passar för att strosa eller picknicka eller beundra.
Välordnad och ren trädgård med vackra installationer och statyer.
Mitt i finns en damm där man kör segelbåtar med pinne.
Finns även att hyra.

Tack emeliebackvall
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Parken är rätt stor och erbjuder en vilsam oas mitt i storstaden. Det finns vackra planteringar att strosa bland. Många sittplatser.

Tack UlrikaMi

Resenärer som tittade på Luxembourgträdgården (Jardin du Luxembourg) tittade också på

Paris, Ile-de-France
Paris, Ile-de-France

Besökt Luxembourgträdgården (Jardin du Luxembourg)? Berätta vad du tyckte!