Luxembourgträdgården (Jardin du Luxembourg)
Spara

från 18,40 US$
från 19,60 US$
1924 av 32 774 omdömen
Omdömet skrevs 10 augusti 2017 från mobil enhet

Vilken underbar trädgård att besöka. Definitivt värt ett besök. Ta gärna med lite fika och sätt er att njuta av denna oas mitt i den annars så stressiga vardagen som turist.

Tack Andre S
Omdömet skrevs 27 juli 2017 från mobil enhet

Mysig park där många personer hade samlats för att njuta av solen. Slottet är fint och parken är en trevlig oas i den annars så myllrande staden

Tack 790andrease
Omdömet skrevs 24 juli 2017 från mobil enhet

En vacker lugn oas mitt i Paris.
Passar för att strosa eller picknicka eller beundra.
Välordnad och ren trädgård med vackra installationer och statyer.
Mitt i finns en damm där man kör segelbåtar med pinne.
Finns även att hyra.

Tack emeliebackvall
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Parken är rätt stor och erbjuder en vilsam oas mitt i storstaden. Det finns vackra planteringar att strosa bland. Många sittplatser.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack UlrikaMi
Omdömet skrevs 9 juni 2017 från mobil enhet

Mycket vacker och gemytlig trädgård med olika namngivna växter, träd och blommor. Fin omgivning med dammar och stor pampig byggnad. Säkert ännu vackrare lite längre fram på sommaren.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack GPH38