“Vilsam oas mitt i storstadspulsen”

Luxembourgträdgården (Jardin du Luxembourg)
Boka i förväg
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Parken är rätt stor och erbjuder en vilsam oas mitt i storstaden. Det finns vackra planteringar att strosa bland. Många sittplatser.

Tack UlrikaMi

Omdömet skrevs 9 juni 2017 från mobil enhet

Mycket vacker och gemytlig trädgård med olika namngivna växter, träd och blommor. Fin omgivning med dammar och stor pampig byggnad. Säkert ännu vackrare lite längre fram på sommaren.

Tack GPH38
Omdömet skrevs 30 maj 2017

Välskött ren och trevlig park mitt i centrala Paris. Fanns många stolar för att sitta bekvämt på. Saknade dock utrymme för att sitta på gräsmattan, verkade som att det endast fann en bit av en gräsmatta som fick användas för sittbruk.

Tack Sofie F
Omdömet skrevs 15 maj 2017 från mobil enhet

En trevlig park, det utövas yoga, spelas tennis, det finns en dam med änder osv. En ganska stor park, vi gick bara o en del av den. Bra för lite soliga dagar

Tack Bodil M
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 11 maj 2017 från mobil enhet

Fin och extremt välskött park med många stolar att fritt flytta runt men inte till gräsmattorna. Avslappnande.

Tack Anna E

Resenärer som tittade på Luxembourgträdgården (Jardin du Luxembourg) tittade också på

Paris, Ile-de-France
Paris, Ile-de-France

Besökt Luxembourgträdgården (Jardin du Luxembourg)? Berätta vad du tyckte!