“Ett måste i Paris”

Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Louvren är gigantisk så bestäm dig innan för vad du vill se. Vill du bara se Mona Lisa, gå in en timme före stängning.

Tack HegeMaple

Omdömet skrevs 24 februari 2018

Louvren är en majestätisk och jättelik byggnad. Det kräver ett par timmar bara att ta sig runt i alla salar. Vill man dessutom ägna lite tid åt att studera konsten får man lägga på några timmar till.

Logistiken kring säkerhetskontroll och biljettköp var välorganiserat och det var nästan inga köer alls. Fungerade otroligt smidigt.

Givetvis var det mest folk i salen med La Jaconde (Mona Lisa) - men inte värre än att man kunde köa en kort stund för att komma närmare tavlan. I övriga salar var det inga problem alls att se sig omkring.

Entren kostar €15 för vuxna över 18 år. Barn går in gratis.

Över förväntan. Inte bara utställningarna utan även byggnaden, salarna, möblerna och miljöerna.

Tack Titujo
Omdömet skrevs 13 februari 2018 från mobil enhet

Det som måste ses: La Joconde, Venus de Milo och Archimboldos tavlor. Fantastiskt! Tyvärr behandlades jag och mina elever som kriminella av de som satt i entrén. Fy vad otrevliga de var!! Höll på att förstöra hela vistelsen för hela min klass!! Gör om gör rätt
tack!!

Tack Maria S
Omdömet skrevs 9 februari 2018 från mobil enhet

Då vi besökte Paris i februari så kände vi att vi måste besöka Louvren och ta en titt på Mona Lisa , väldigt mycket folk nen ingen kö, msn måste gilla konst för att gå hit det gör inte jag , såg Mona Lisa blev inte imponerad sen gick jag , allt var väldigt stort .

Tack Jörgen Ö
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 21 januari 2018 från mobil enhet

Det är tredje gången jag besöker Louvren. Första gången var 1980. Det har hänt en del sen dess. Det är väldigt stort och tjusigt. Många kända och vackra konstverk. Men det är trångt.

Tack AnfiHemma

Resenärer som tittade på Louvren tittade också på

Paris, Ile-de-France

Besökt Louvren? Berätta vad du tyckte!