Omdömet skrevs 11 september 2016 från mobil enhet

Fantastiskt vackert hotell. Rummen är rymliga och smakfullt inredda med en riktigt skön säng, allt du kan tänkas behöva fanns där. Personalen var oerhört trevlig och hjälpsam. Frukosten var helt fantastisk även den. En väldigt god doft i hissarna och lobbyn. Bästa hotellet jag bott på i England! Testa även deras afternoon tea som även den är toppklass. Detta hotell kan starkt rekommenderas!

Bodde här: september 2016, reste som ett par
Tack Jesper P
Thomas S, Guest Relations Manager på The Midland, svarade på det här omdömetSvarade 16 september 2016

Käre Jesper P

Din positiva översyn är mycket uppskattad av vår personal - tack för din rekommendation.

Jag hoppas att vi får hälsa dig välkommen tillbaka till The Midland snart.

Vänliga Hälsningar,

Gäst Relationer Chef

Omdömet skrevs 11 september 2016 från mobil enhet

Rymliga korridorer och rum, fint och fräscht. Engelskt med heltäckningsmattor och inredning som är lite äldre till utseendet utan att kännas gammalt. Bra, läge, bra frukost och trevlig personal. Nära till tåg ut till Old Trafford och nära till schyssta uteställen .Verkar vara poppis för bröllop och fest. Kan varmt rekommendera detta hotell.

Bodde här: september 2016
Tack Inganplingan

Käre Inganplingan,

Tack för din recension av The Midland, är det underbart att läsa hur imponerad du var med vårt hotell.

Jag hoppas att vi får hälsa dig välkommen tillbaka till Manchester snart.

Vänliga Hälsningar,

Gäst Relationer Chef

Omdömet skrevs 23 juni 2016

Hotellet var verkligen en perfekt kombination av gammalt och nytt där man lyckats bevara den gamla känslan i lokalerna trots att allt kändes fräscht. Vi tyckte att de långa korridorerna påminde lite om hotellet i The Shining och vi gick vilse ett par gånger när vi var på "upptäcksfärd". Tavlorna med gamla brev och vykort som man hittat i hotellet var intressanta att gå runt och ta del av. För oss, som normalt sett bor på enklare hotell, var den förstklassiga servicen också en upplevelse. Rummen var stora och smakfullt inredda och läget på hotellet var på bekvämt gångavstånd till tågstationer och centrum.

• Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack Daniel_Pettersson
AndrewKrawec, Manager på The Midland, svarade på det här omdömetSvarade 28 juni 2016

Dear Daniel Pettersson,

Thank you for your feedback.

We look forward to welcoming you back to the Midland soon.

Kind regards,

Andrew Krawec
Operations Manager

Omdömet skrevs 27 augusti 2015 från mobil enhet

Vi satt och arbetade över en lunch, perfekt och tyst och mycket fräscha smörgåsar som man blev rejält mätt av. Dagen efter tog vi en kopp te av samma skäl för att slippa sorlet på konferenscentret alldeles i närheten. Konferensmiddagen ägde också rum på detta hotell, den var inte lika intressant dock, trist mat men vi var ju flera hundra personer så det är inte helt lätt att få till det. Kaféet rekommenderas i alla fall varmt.

Bodde här: augusti 2015, reste i arbetet
Tack 482katt
Thomas S, Guest Relations Manager på The Midland, svarade på det här omdömetSvarade 2 september 2015

Liebe Silvia I,

Ich freue mich, zu lesen, dass Ihr Aufenthalt bei uns sehr angenehm war und unsere Pianisten bewiesen unterhaltsam.

Ich hoffe, dass wir die Gelegenheit, die Sie auf einen zukünftigen Besuch in die Stadt zurück zu The Midland erlaubt haben könnte.

Freundliche Grüße,

Gästebetreuung Manager

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 26 november 2014

Beläget i en jättebra del av staden finns det här hotellet i en läglig plats i närheten av många butiker, barer och restauranger. Ingången är enastående, stor och rymlig. Det har alltid varit mitt favorithotell i Manchester. Då man anländer är den övervakade parkeringen en jättebra tjänst, man behöver inte oroa sej om sin bil tills man är redo att lämna hotellet. Personalen är väldigt professionell, vänlig och inget utgör för mycket bekymmer. Vi bodde på hotellet nyligen då julmarknaden (ca. 2 minuter till fots) öppnade och det var fantastiskt. Rummet var rent och rymligt med allt vi behövde, våningar längre ner och längre fram kan vara lite mer högljudda. Be om ett tyst rum om det är vad du önskar. Jag älskar det här hotellet och kommer definitivt att återvända. Stortack till Thomas Smith för en underbar vistelse.

1  Tack lizzp
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.co.uk. Visa original