Omdömet skrevs 15 juli 2015

Ett bra hotell med lyxkänsla. Häftigt med egen lounge på vår våning. Stort rum med stor toalett. Skönt att inte behöva trängas. Helt lagom sträcka att gå från city. Superfin service med concierge som fixade vad man önskade.

• Bodde här: augusti 2014, reste som ett par
Tack JAnna A
Omdömet skrevs 26 maj 2015

Dublin är inte känt för sina billiga hotell. Men det går förstås att få ner priset om man väljer att bo på vandrarhem eller motsvarande. Var medveten om att frukost sällan ingår i grundpriset.Bed & Breakfast finns överallt, i alla byar och i många hus längs landsvägarna. Är det fullt på det ena stället, så prova med nästa. Rum finns alltid. Priset varierar över säsong, det är ofta lite dyrare i städerna än ute på landsbygden. Jag fick betala 1352 SEK för en natt på The Croke Park Hotel med frukost. Trevlig personal som hjälpte till på alla sätt och vis med all information vi behövde. Fri WiFi fanns att tillgå. Läget för hotellet är relativt centralt och nära till att hoppa på bussarna som erbjuder Hop on Hop off turer runt om i Dublin.

Tips för att välja rum: Läget ligger precis intill den stora arenan vilket möjligen kan störa lite grann
  • Bodde här: maj 2015, reste med vänner
Tack HasseZ
Omdömet skrevs 24 april 2015 från mobil enhet

Ett riktigt bra hotell med utmärkt bar och restaurang. Vänlig, kunnig och mycket serviceinriktad personal och bra sömn i jättesköna sängar och lugn omgivning. 20 minuters promenad till centrumgatan och shuttle till den gröna "hop on hop of" bussen om man är trött i fötterna. Vi tyckte verkligen om Croke Park.

Bodde här: april 2015, reste som ett par
Tack Ulf S
Omdömet skrevs 11 januari 2014 från mobil enhet

Ett bra hotell med lyxkänsla. Sköna sängar. Väldigt varmt i rummet vid ankomst, men det gick ju att fixa. Mysigt med "egen" lounge på 4 våningen. Vänlig personal. Skönt med gångavstånd från city. Serveringspersonalen skulle behöva lite utbildning.

Bodde här: januari 2014, reste som ett par
Tack janna6770
Omdömet skrevs 1 maj 2013

Jag har just tillbringat 3 nätter på hotellet och har bara gott att säga om det! Rummet var stort och bra, badrummet hade både badkar och duschkabin.
Väldigt serviceminded- och trevlig personal som bytte ut mitt trasiga kassaskåp på några minuter, gav bra tips och färdbeskrivningar, ordnade taxi som kom inom ett par minuter och som överraskade med en flaska champagne på rummet på min födelsedag.
God frukost med mycket att välja på, t.ex potatisbullar, korv, ägg, fil, olika sorters flingor, bröd och marmelad, frukt, kaffe, te och juice. De ordnade mjölkfritt smör åt mig.
Mycket folk när det är match på stadion mitt emot hotellet, så man bör boka bord om man vill äta middag på hotellet.
Hotellet ligger lite utanför city men det är lätt att hitta dit till fots, tar nog ca 20 min att gå till O´Connoll Street. Taxi kostar ca 10€.
Kan varmt rekommendera detta hotell och kommer absolut att bo här igen om jag återvänder till Dublin någongång.

• Bodde här: april 2013, reste med vänner
Tack AMNStockholm