Omdömet skrevs 23 december 2019

Ett riktigt centralt hotell med en rigtigt god hotell-frukost.
Nära till shopping och trevliga pubbar. Trevliga och rymliga rum, men se till att dörren går i lås. Vår gjorde inte det, utan man var tvungen att dra till den så att den gick i lås.

Datum för vistelsen: november 2019
Tack anders41
Omdömet skrevs 15 oktober 2019 från mobil enhet

Jag har svårt att tänka mig en bättre placering på ett hotell till en rimlig penning för någon på weekend resa till Dublin t.ex. stannar flygbuss alldeles utanför, turistbyrån finns runt hörnet liksom hop on hop off-bussar, vill man istället promenera finns många av sevärdheterna på gångavstånd. Dock är hotellet stort, opersonligt och har låg mysfaktor, plus att det är en hel del småmissar som att man får nyckelkort som inte laddats, fjärrkontrollen behöver nya batterier osv. Dock är sängarna jättesköna och det är även vilsamt tyst till trots för det centrala läget.

Datum för vistelsen: september 2019
Tack H5664OKmaria
Omdömet skrevs 1 april 2019

Hotellet ligger väldigt bra och man har nära till det mesta. Det ligger en bar vid sidan av hotellet som skapade lite bråk på natten så det var svårt att sova med öppet fönster. Rummet jag fick hade en annorlunda lösning på badrummet då toalettdörren gick inåt så toaletten var bakom dörren. Man fick inte ha för bråttom dit så att säga. Man var alltså tvungen att först gå in och nästan ställa sig i duschen för att stänga dörren så man kunde komma till toastolen. Hmm lite märkligt. När det gäller frukosten så fanns det kanske lite mer att önska. Inga grönsaker, inga kokta ägg och väldigt lite smörgåspålägg. Det var en english breakfast med stekt fläsk, bruna böner, äggröra och stekta ägg. Men är man i Dublin och inte har för stora krav på boendet så rekommenderar jag detta hotellet varmt då läget var helt topp!

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack Christina_Keo
Omdömet skrevs 2 februari 2019 från mobil enhet

Ligger m perfekt avstånd till det mesta och snäppet in från stor gata vilket gör att det är lugnt och tyst. Personalen är trevlig och sängarna sköna. Rummen rena men något små. Frukost OK, men kunde erbjuda fler sorters pålägg. Bodde bra och hyfsat prisvärt vilket gör att jag rekommenderar det till andra.

Datum för vistelsen: februari 2019
Tack Knutts
ZoranV222, Guest Relations Manager på Academy Plaza Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2019

Dear Knutts,

Thank you very much for your review, we appreciate it very much.
We are happy to hear that you liked our Hotel and that you would recommend it to other travellers.

I hope that we will see you again as our guest in the Hotel.

Kind regards,

Zoran Varmuza
Guest Relations Manager

Omdömet skrevs 21 september 2018

Nära till allt. Flygbussen stannar utanför hotellet. Trevlig personal. Frukost var helt okej. Rummet (233) luktade tyvärr gammal rök. Sängarna var väldigt sköna och det var tyst på natten då rummet låg mot baksidan. Fräscht badrum.

Datum för vistelsen: september 2018
Tack SusanneH8
Seamus B, Manager på Academy Plaza Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 8 oktober 2018

Dear SusanneH8

Thank you for sharing your kind review and words. Our well located hotel is a wonderful base to explore the city from. Thank you for the special mention to our staff also.

I will have our accommodation team inspect your room fully and ensure we give it a deep clean where necessary from our findings. I appreciated you informing us of this and we do hope that you will return to use again in the near future.

Kind Regards,

Séamus Brennan