“Fräscht hotell med utmärkt läge”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
The Morrison, a DoubleTree by Hilton Hotel
Rankad som nummer 9 av 150 hotell i Dublin
Omdömet skrevs maj 22 2017

Hotellet är mycket fräscht och nyrenoverat. Har ett väldigt bra läge, precis vid Liffey-floden på motsatta sidan Temple Bar. Det innebär ett lugnt och tyst läge och ändå nära alla pubar i Temple Bar.

Vi blev lite konfunderade när vi kom. Hotellet var överbokat och inte ett rum fanns att tillgå. Vi fick åka taxi till ett annat hotell på andra sidan floden som också var bra och sedan kom en taxi och hämtade oss efter frukost nästa dag så vi kunde checka in. Det gick ju bra, men det tog såklart tid från vår vistelse. Som kompensation blev vi uppgraderade till en juniorsvit samt att vi fick en gratis middag med dryck i restaurangen. Personalen var mycket vänliga och hjälpsamma och försökte ordna så gott det gick efter omständigheterna. Men självklart är det en stor miss av ett hotell att inte ha ordning på sitt bokningssystem.

Juniorsviten vi fick var fin. Otroligt rymlig och stor med utsikt över floden. Allt var fint och nytt och designat. Men rummet kändes lite kalt, det var enormt stort, och dessutom kallt. Golvvärme i badrummet hade inte skadat. Hemtrevligt är absolut inte ett ord man beskriver det rummet med.

Hela hotellet var fullt av konst i olika former. Statyer och möbler. Bland annat i frukostmatsalen. Frukosten var mycket god. Restaurangbesöket var också bra. En fantastiskt god och mör köttbit åt vi. Högsta betyg.

Tips för att välja rum: Försök att få ett rum med utsikt över floden.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2017, reste som ett par
Tack Gunn-Britt E

Omdömet skrevs januari 3 2017 från mobil enhet

Centralt hotell som är fräscht med lagom stora rum och fin inredning.
Frukosten var sådär jag hade önskat lite bättre råvaror och alternativ men det var ok. Hotellet rekommenderas för ett besök i Dublin standarden är bra för att vara där.

Bodde här: Februari 2016, reste med vänner
Tack samsonite_2110
Omdömet skrevs oktober 13 2015

Ett renoverat hotell med perfekt läge. Lugnt på kvällar/nätter, mitt emellan shopping och Temple Bar området. Gång avstånd till allt. Bra miljö och fina rum. I klass med ett Clarion hotell. Standarden är mkt lägre i Dublin än i Sverige, så satsa på ett finare hotell om man inte vill bli besviken på standarden. Detta var bra standard på med fräscha rum. Trevlig personal!!!!!!

• Bodde här: Oktober 2015, reste med vänner
Omdömen sammanställs i samarbete med DoubleTree by Hilton
Tack Camilla G
Omdömet skrevs juni 1 2015 från mobil enhet

Bodde torsdag-söndag. Ligger centralt med bara en bro över till Temple bar och med shoppingområden runt hörnet.

Mycket fräscht hotell, fina rum. Utsikt direkt mot nästa hus vilket kanske inte är så kul, men en är ju inte där för att sitta på rummet. Ibland högljutt från gatan men inget som störde.

Otrolig service! Det erbjöds hjälp med allt. Vi kände oss väl emottagna och trivdes med allt hotellet och dess personal erbjöd .

Supergod frukost, både a la carte och buffé som var lagom stor.

Rekommenderas varmt!!!!!!

Bodde här: Juni 2015, reste som ett par
Tack donnay89
Omdömet skrevs januari 7 2015

Har absolut inget negativt att säga. Det enda jag tyckte kunde varit bättre är väl frukosten även om jag uppskattade menyn man fick för att beställa så hade buffèn kunnat haft lite mer val.

Men en typisk english breakfast buffè iallafall. Testade aldrig resturangen så kan inte säga något om det tyvärr.

Rummen var riktigt snygga och fräscha, bra hastighet på WiFi:n och bra service. Gymmet var helt okej hade inte så mycket mer än hantlar och kabelställning i styrkeväg, löpmaskiner och crosstrainer var riktigt fräscha.

Hotellet hade nära till precis allt, som längst gick vi till Guinness Storeshouse och det tog 25 minuter. Åker ni till Dublin är detta hotellet ni ska bo på !

Var tyvärr lite högljutt emellanåt. vilket de även informerade om. och utsikten var väl inte jättegrym, men sen spenderade vi inte så mycket tid framför fönstret heller.

Tips för att välja rum: försök få ett rum mot liffey om det finns.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: December 2014, reste som ett par
1  Tack Alex C
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Dublinhotell
1,8 km bort
Conrad Dublin
Nr 8 av 150 i Dublin
666 omdömen
Visa priser

Besökt The Morrison, a DoubleTree by Hilton Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om The Morrison, a DoubleTree by Hilton Hotel

Adress: Ormond Quay Lower, Dublin 1, Irland (Tidigare Morrison Hotel)
Telefonnummer:
Region: Irland > Provinsen Leinster > Dublin (grevskap) > Dublin
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 6 av Affärshotell i Dublin
Nr 8 av Romantiska hotell i Dublin
Nr 9 av Lyxhotell i Dublin
Prisklass: 1 255 kr - 3 971 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — The Morrison, a DoubleTree by Hilton Hotel 4*
Antal rum: 145
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Hilton EMEA, Agoda, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med The Morrison, a DoubleTree by Hilton Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Morrison Hotel Dublin

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?