Spara

från 33,81 US$
från 31,51 US$
från 71,87 US$
Omdömet skrevs 29 maj 2017

Bra guide som gick igenom vad vi skulle få se och lite lagom med historia. Intressant ställe att ha sett. Turen tog cirka 1 timme vilket var lagom. Man måste boka tid innan.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack cecilianygr1
Omdömet skrevs 28 maj 2017 från mobil enhet

Tur runt fängelset avslutades i butik och museum.
Mycket bra guide, turen tog en timme och det var lagom.
Fick en inblick i Dublins historia.

Datum för upplevelsen: maj 2017
1  Tack Vimpro
Omdömet skrevs 22 maj 2017

En bit utanför centrala Dublin ligger detta gamla fängelse. Man kommer lätt dit med spårvagn. Fängelset besöks bara med guidade visningar. Det är väldigt tankeväckande om gamla tider och den irländska revolutionen i början av 1900-talet. Spännade att få se de gamla delarna och höra historien om olika fängelsekunder. Ett fint museum finns också.

Datum för upplevelsen: april 2017
1  Tack Gunn-Britt E
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 17 maj 2017

Hade en utmärkt guide vid namn Nieamh (stavning? )
Turen var tillräckligt länge. Kom ihåg att boka i tid online, säljer ut snabbt.

Tack Olivia W
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.se. Visa original
Omdömet skrevs 30 mars 2017 från mobil enhet

På fängelset finns en museumdel som man får gå runt i själv. Den var okej, men inte mer. Den andra delen är själva fängelset. Den får man endast gå igenom med en av guiderna. Vår guide var en väldigt duktig kille som tog oss igenom fängelsets historia på ett mycket intressant sätt. Han var engagerad och kunde mycket. Fängelset i sig är mycket intressant att se. Tänk på att det är bra att boka i förhand då det är många av turerna som är fullbokade. Souveniraffären var ganska tråkig.

Datum för upplevelsen: mars 2017
1  Tack Martina G