“Perfekt ställe”

The Bank on College Green
Rankad som nr 111 av 2 926 Restauranger i Dublin
Bra för: Barhäng, Särskilda tillfällen, Affärsmöten, Lokal mat, Större grupper, Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Leverans, Bokningar
Område: South City Centre
Omdömet skrevs 29 juni 2018

Kom dit utan att ha bokat bord, vi skulle få vänta 20 min, vi sätter oss i baren beställer in en varsin drink, det tog inte ens 20 minuter så fick vi bord, Både jag och min man valde fish and chips, det var den godaste fish and chips vi någonsin ätit. Det var trevlig miljö och bra service. Ligger bra till nära floden.

Tack Bitte H

Omdömet skrevs 29 mars 2018

En restaurang inredd i en fd banklokal. Bra läge, bra mat och trevlig servering. Dock fick vi abrupt beskedet att köket var stängt när vi skulle beställa dessert. Det kunde de ha varnat om tidigare.

Tack Lars P
Omdömet skrevs 30 april 2017 från mobil enhet

Fantastisk mat, miljö och service. Kan ha varit den bästa middagen jag någonsin ätit på restaurang. Fick tips om restaurangen av en guide och det var väl värt ett besök!

Tack Hanna G
Omdömet skrevs 13 december 2015

Återkommer alltid till The Bank när jag är i stan, även denna gång. De har en bra service, god mat. Bra meny. Julstämningen var i full gång, efter som jag frös fick jag ett utmärkt bord vid den öppna spisen. Mycket folk som kom och gick. Som svensk kan jag rekommendera denna omgjorda bank till en restaurang...ligger i närheten av universitetet. Många av mina vänner som ska till Dublin rekommenderar jag The Bank och de är mycket nöjda.

Tack 13Turist
Omdömet skrevs 5 maj 2015 från mobil enhet

En bank som blivit restaurang. Inte världens mest unika koncept men klart en av de vackraste banker jag sett. Inredningen är riktigt häftig och ambiensen är väldigt god.

En ensam stackars pianist försökte höja stämningen med gamla pop-låtar i pianoform vilket mest lät lite krystat.

Förrätt och huvudrätt var helt underbara liksom servicen, mycket uppmärksamma och trevliga. Verkade dock ha det väldigt tight mellan sittningarna och vi blev nästan ivägkastade innan vi druckit upp teet. Desserterna lämnade en hel del att önska.

Tack Daniel S

Resenärer som tittade på The Bank on College Green tittade också på

Dublin, Dublin (grevskap)

Dublin, Dublin (grevskap)

Besökt The Bank on College Green? Berätta vad du tyckte!