“Floden som rinner genom Inverness”
Omdöme om River Ness

River Ness
Rankad som nr 5 av 49 saker att göra i Inverness
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 8 augusti 2018 från mobil enhet

River Ness rinner genom Inverness och delar staden i två delar. Floden har förbindelse med den stora sjön Loch Ness några mil söder ut.

Tack MorganO69

Omdömet skrevs 6 augusti 2018

Jag har tillbringat tre dagar vid den mytomspunna sjön Loch Ness. Då jag och min son bodde på Clansmans Hotell precis bredvid sjön. spännande att sitta på hotellets terrass och spana ut över sjön och kanske ha tur att se Nessie. En dag tog vi en tur med en av Jacobites båtar mor slottet Urquhart som har en mycket våldsam och turbulent historia. Det var tre dagar som kommer att stanna kvar i våra minnen en lång tid framåt.

Tack Susanne A
Omdömet skrevs 18 april 2017

Helt otroligt vackert landskap och miljöer runt Loch Ness sjön. Att åka bil i detta landskap känns som att vara i en äventyrsfilm. Alla slott och utsiktsplatser slår det mesta.

Tack Balador59
Omdömet skrevs 12 juni 2016 från mobil enhet

Fridfullt ställe där man kan följa floden ut till mynningen. Där är det vacker utsikt. Har du tur ser du Sjöodjuret. ☺️. Perfekt i fint väder.

Tack Mikael O
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 4 augusti 2014

Vi spenderade timmar på att gå omkring i staden och ån. Väldigt fina områden och ett litet skogsområde en bit bort.

Tack Jag R

Resenärer som tittade på River Ness tittade också på

Inverness, Scottish Highlands
Ardersier, Inverness

Besökt River Ness? Berätta vad du tyckte!