Omdömet skrevs 1 januari 2017

Bra läge på hotellet, trevlig personal som gör så gott de kan.
Vi stannade 4 nätter och vi var 3 personer. Till att börja med var rummet endast klart för 2 personer. Rummet var knappt städat när vi kom, stora dammråttor var kvar i badrummet. Andra dagen påtalade vi vid ca kl.18 på kvällen att ingen hade varit på rummet och städat. När vi kom tillbaka var det bäddat. Vi fick påtala städningen varje dag för att överhuvudtaget få något gjort. Det blev varken dammat eller dammsuget på hela vistelsen och när inte ens glas och koppar hade diskats och sängen knappt var bäddad blev det till att klaga igen.
Utöver den dåliga städningen fanns det inte heller något dricksvatten på hela hotellet på ett par dagar, detta är inklusive träningslokalen, baren och loungen.
Vi återkommer gärna till Edinburgh men vi kommer att välja ett annat hotell.

• Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack laa2017
Omdömet skrevs 31 oktober 2016 från mobil enhet

Trevligt hotell med närhet till allt. Vi bodde här i två nätter. Jättefina rum. Rent och fräscht. Trevlig och hjälpsam personal. Jättegod mat i resataurangen. Frukosten var ok. Vi kan verkligen rekommendera detta hotell. Vi kommer absolut att bo här igen.

Bodde här: oktober 2016, reste med familjen
Tack ulrikaha
TD_LMC901, General Manager på Hilton Edinburgh Carlton, svarade på det här omdömetSvarade 2 november 2016

Dear ulrikaha,

I am thrilled to read your 5 star review. Its wonderful to see you were impressed with our service levels and all of our facilities were able to cater for your needs. I am pleased to hear you will be recommending the hotel and will returning to us once again for another 5 star experience.

claire_livingston@hiltonedinburghcarlton.com

Omdömet skrevs 24 september 2016 från mobil enhet

Edinburgh är en stad i min smak. Man känner verkligen historiens vingslag. Hotellet ligger mitt i ett gytter av just historisk charm och klassisk brittbar kultur.
Räkna med att betala en rejäl slant för att bo på detta hotell. Standarden är det man förväntar sig av 4 stjärniga hotell i Europa i övrigt men bättre än 4 stjärniga hotell i Storbritannien. Det är rent och snyggt, sköna sängar. Jag tycker dock att frukosten är lite torftig. Man får känslan av att ingen har koll på varken service eller vad som skall kompletteras när något saknas. Det finns en känsla av arrogans i atmosfären. Det är också lite tråkigt när man känner en snikenhet när det gäller kompletteringar av tex tvål, schampo och lotion som tagit slut. Sådant förväntar man sig att det finns nytt varje dag. Likaså gäller handdukar. Betalar man för ett dubbelrum skall det finnas handdukar så det räcker.
Men jag är i övrigt positiv till hotellet.

Bodde här: september 2016, reste i arbetet
Tack Ben Ö
TD_LMC901, General Manager på Hilton Edinburgh Carlton, svarade på det här omdömetSvarade 27 september 2016

Dear Ben Ö,

Thank you for your recent review, I am pleased to see you enjoyed your recent stay with us. I simply have to agree Edinburgh is a beautiful city and where better to base yourself than the Hilton Edinburgh Carlton. I am however sorry to hear you were not entirely satisfied with your breakfast experience, I will review where improvements can be made. I will look forward to welcoming you back to stay with us again in the not too distant future.

Omdömet skrevs 24 augusti 2016

Hotellet håller en hög nivå på rummen, personalen var serviceminded, hotellet har en trevlig foajé, frukosten höll även den en mycket bra nivå. så att vi var mycket nöjda efter vårt besök, vi besökte baren ett par kvällar och även där var personalen mycket trevliga, tyvärr kan jag inte säga något om restaurangerna, för dom provade vi inte.

• Bodde här: augusti 2016, reste med familjen
Tack Christer G
TD_LMC901, General Manager på Hilton Edinburgh Carlton, svarade på det här omdömetSvarade 25 augusti 2016

Dear Christer G,

Thank you for your recent review. Its wonderful to see you had a pleasant stay with us and were impressed with many aspects of our hotel including our guest rooms, location and service levels. I will look forward to welcoming you back to stay with us again in the not too distant future.

Omdömet skrevs 16 augusti 2016

Vi sökte noga efter ett bra hotell med fungerande wifi och spa. Jag gick inte på pris, det var service, läge och bra standard som avgjorde. Vilket misstag jag gjorde.
Borde ha valt hotellet mittemot: The Scotsman. Anledning till att jag valde Carlton istället var framför allt att de skulle ha bättre wifi. Och wifi-et var kanske det enda jag är nöjd med. Det var synd om personalen som behövde försvara eländet för alla missnöjda gäster.

Det fanns inte någon uppgift om att hela hotellet var en byggarbetsplats när jag bokade och jag betalade fullt pris, det vill säga det var inte billigt.

Ombyggnaden var kaotiskt. Man byggde om överallt, inte bara en våning i taget som man borde ha genomfört det hela på. Även entrén var så gömd av byggande, en smal byggdörr, att vi först gick förbi entrén när vi anlände.

Här några exempel på eländet: Inte alla hissar var igång och de som var användes även som bygghissar. Vansinniga väntetider på att komma upp och ned blev resultatet. Man stängde samtidigt av trapporna för ombyggnad, vilket ställer frågor om brandsäkerhet. Byggarbetare kunde sitta på golvet utanför din dörr och äta mat, smuts och skräp låg kvar i dagar. När vi kom ur hissen höll man på att såga i taket alldeles utanför vilket gjorde att vi fick fullt med nedfallande gips över oss.

Nu byter hotellet namn till Hilton. Jag kommer aldrig att återvända till hotellet oavsett namn och oavsett hur det blir med standarden.

Vi fick först ett orenoverat rum med smutsigt lakan och på ett våningsplan där väggbeläggning, tak och golvbeläggning var bortrivna. När vi klagade fick vi ett renoverat rum, förmodligen det minsta i hela hotellet med endast en smalare sorts dubbelsäng. Det kändes som om vi blev straffade för att vi klagade.

Jag återvänder gärna till Edinburgh, men det blir aldrig på Hilton/Carlton jag kommer att bo!

Tips för att välja rum: Välj ett annat hotell om du inte vid beställningen blir garanterad ett bra rum.
  • Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med Amoma.com
1  Tack pers2ckholm
TD_LMC901, General Manager på Hilton Edinburgh Carlton, svarade på det här omdömetSvarade 17 augusti 2016

Dear pers2ckholm,

Thank you for your recent review, we wish all of our guests to have a pleasant stay and I am extremely sorry to see on this occasion your stay fell short of expectations. Its disappointing to see our service levels throughout the hotel let you down, I will review your service comments and ensure the necessary improvements are made by our management team. Throughout our renovation we are working hard to reduce disruption and I am truly sorry to see on this occasion the discomfort that was caused. I do hope you may consider a future stay with us or the Hilton brand and allow us the opportunity to restore your faith.