“Lugn och fridfullt”

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 10 april 2017 från mobil enhet

För de som gillar konst är detta stället. Här presenteras flera tidsepoker för de som anser att konst är intressant. Det är gratis inträde. För de som inte tycker om konst så rekommenderar jag inte denna plats!

Tack lillguden

Omdömet skrevs 18 mars 2017

Lagom stort museum, man orkar vara engagerad hela vägen. Trevlig restaurang som serverade goda soppor.

Tack Matintresserad
Omdömet skrevs 24 september 2016 från mobil enhet

Mycket trevlig galleri mitt i centrala Edinburgh. Gratis inträde och fantastiska konstverk. Absolut värt ett besök om det regnar eller att du bara råkar gå förbi.

Tack Ben Ö
Omdömet skrevs 1 juli 2016

Många fina tavlor, snyggt utställda på två våningar. Hiss finns. Tyngdpunkten ligger på skotska målare. Jag saknade dock de mera nutida målningarna.

Tack Ulla O
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 20 april 2016

The National Gallery har många utsökta konstverk från olika perioder. För mig var det skotska måleriet mest intressant, men där finns mycket annat också.

Tack Lennart S

Resenärer som tittade på Scottish National Gallery tittade också på

Besökt Scottish National Gallery? Berätta vad du tyckte!