Öppet i dag: 09:30 - 18:00

från 24,47 US$
från 52,52 US$
från 28,03 US$
Omdömet skrevs 12 juni 2017 från mobil enhet

Det är väl värt att besöka Edinburgh Castle för den lilla kostnaden du behöver lägga (Ca 200 kr) med tanke på allt du får. Väl inne på området finns ca 10 olika byggnader med olika inriktning att besöka (samt sevärdheter på slottsgården) plus att slottets läge gör att du får fantastisk utsikt över stora delar av Edinburgh. Bäst var fängelsehålorna som gav en spännande överblick över dåtidens fångliv och sämst var "the Crown jewels" vilket bara var ett litet rum med ett fåtal juveler.

För kännedom: personalen rekommenderar minst 2 timmar för att hinna med allt, men vi var tre personer som tittade på nästan allt på ca 1 timme. Allt beror på hur intresserad du är av museerna vilket är det som tar tid. Vi var "lagom" intresserade av allt och hann med det vi ville på den tiden.

Tips! På grund av ovan är ett tips att gå dit sent på dagen, när det är ca 1,5 h kvar till stängning. Då är det mindre folk.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack lyckokast
Omdömet skrevs 8 juni 2017 från mobil enhet

En gammal borg med mycket historia i sig. Hoppa gärna på en guidad tur som ger mer och räkna med att lägga minst 3-4 timmar för tiden går fort.

Datum för upplevelsen: april 2017
Tack MatsN247
Omdömet skrevs 29 maj 2017 från mobil enhet

Gillar du historia är det här ett måste. Mkt att titta på, tyvärr mkt människor nu under högsäsong, och då mkt köer. Dyrt inträde 17 £

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Carina L
Omdömet skrevs 26 maj 2017

Mycket intressant att titta på om man är lite intresserad av historia. Fantastisk utsikt ut över hela staden med omnejd.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Anette B
Omdömet skrevs 26 maj 2017 från mobil enhet

Intressant och sevärt. Mycket historia! Jättefin utsikt över Edinburgh, som är en så kul och fin stad.

Datum för upplevelsen: april 2017
Tack T7314CQtinas