“Liten och mysig Italienskt familjerestaurang”
Omdöme om Locanda De Gusti

Locanda De Gusti
Rankad som nr 6 av 2 733 Restauranger i Edinburgh
Bra för: Familjer med barn, Affärsmöten, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 4 januari 2018

Firade nyår där, fantastisk atmosfär, väldigt trevlig personal. Vi tog krabba och bläckfisk till förrätt, mycket gott speciellt bläckfisken. Skaldjurs saute till huvudrätt var perfekt. Gott vin därtill. Mycket prisvärt om man tänker på den kvalité man fick. Ett av dom bättre restaurangerna vi har varit på, rekommenderas varmt.

Tack narome56

Omdömet skrevs 23 augusti 2017

God mat o dryck samt fin service i charmig miljö. Det var som att komma till Italien. kan varmt rekommendera ett besök.

Tack britta591
Omdömet skrevs 1 januari 2017 från mobil enhet

Fantastisk restaurang med trevlig och personlig service samt väldigt god mat. Kanske inte billig men väldigt prisvärd.

Tack Christer J
Omdömet skrevs 14 juni 2016

Vi var fyra vuxna som åt en mycket trevlig middag här. Den charmiga personalen serverade excellent mat och dryck. Vi började kvällen med varsitt glas champagne och till den bjöd restaurangen på egna oliver. Till förrätt valde vi tre olika rätter (korv/lax/omelett) som vi delade på, till detta serverades gott bröd med klassig olivolja.
Till huvudrätt valde en person havsaborre och tre personer skaldjurspastan (se bild). Allt smakfullt upplagt och till utmärkt tillfredsställelse. Samtliga drack vitt vin rekommenderat av servicen (avsmakat av vår egen somilier). Till efterrätt tog vi olika saker; affogato, glass, citronpudding och vaniljpannacotta - alla nöjda med sina val. Espresso och limocello fick avsluta kvällen vartefter vi mycket nöjda, mätta och glada traskade hem till hotellet. Restaurangen är liten så det är viktigt att beställa bord. All mat lagas från början - inga halvfabrikat här inte. Hit kommer vi garanterat att återvända!

Tack TravellingDuck07
Omdömet skrevs 17 september 2015

Underbar italiensk restaurang! När man kommer in genom dörren så är man plötsligt i Neapel. Rustik italiensk mat serverat med stor kärlek och respekt av fantastisk personal. Hit kommer vi definitivt att komma fler gånger när vi besöker Edinburgh.

1  Tack Petter N

Resenärer som tittade på Locanda De Gusti tittade också på

Edinburgh, Skottland

Besökt Locanda De Gusti? Berätta vad du tyckte!