Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
362 US$
Booking.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Kostnadsfritt wifi
  • Fri parkering
252 US$
Booking.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Kostnadsfritt wifi
  • Restaurang
189 US$
Booking.com
Se erbjudande
  • Kostnadsfritt wifi
  • Restaurang
153 US$
122 US$
Booking.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Kostnadsfritt wifi
  • Fri parkering
Rabattmeddelande! 15 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 15 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 144 US$/natt.

Vi analyserar priser över en 60-dagarsperiod och jämför ditt val med genomsnittspriset på liknande vistelser för att säkerställa att du får bästa möjliga erbjudande.

226 US$
Booking.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Kostnadsfritt wifi
  • Frukost ingår
180 US$
152 US$
Expedia.com
Se erbjudande
  • Kostnadsfritt wifi
  • Restaurang
196 US$
Booking.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Kostnadsfritt wifi
  • Fri parkering
150 US$
Booking.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Kostnadsfritt wifi
  • Fri parkering
Premier Inn Oxford Hotel(Oxford)(Mycket prisvärt!)
94 US$
PremierInn.com
Se erbjudande
  • Kostnadsfritt wifi
  • Fri parkering
Omdömen (3 523)
Filtrera omdömen
3 523 resultat
Medlemsbetyg
1 396
963
632
346
186
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
1 396
963
632
346
186
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
16 av 3 523 omdömen
Omdömet skrevs 29 september 2016

The Randolph är Oxfords mest anrika hotell, som ligger mitt i hjärtat av den historiska staden, inom gångavstånd till sevärdheter, restauranger och shopping. Det har ett slags bedagad charm, med ett imponerande trapphus och en vacker fasad. Med svenska mått mätt framstår det dock som tveksamt att hotellet har fem stjärnor. Servicen var bra, vilket är det minsta man kan begära, och rummet trevligt, men på det hela taget har jag bott på trestjärniga hotell som varit lika bra. I mitt betyg ingår därför prisvärdhet (även om jag hade tur och fick rummet till ett bra pris, antagligen för att hotellet håller på att renoveras). Det var mysigt att ta en dry martini i The Morse Bar (döpt efter den legendariske detektiven), men frukosten - som är dyr - håller inte måttet, det finns många ställen i närheten där man kan få en dubbelt så bra frukost, till halva priset. Om jag får ett bra pris igen kan jag absolut tänka mig att återvända till The Randolph, men för ordinarie pris kan man få ett bättre och mer prisvärt boende.

  • Bodde här: augusti 2016, reste ensam
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
Tack dannemoller
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 9 september 2016

Smutsiga kaffekoppar på rummet när vi checkade in.

Vi sa till om att vi hade problem med att luftkonditioneringen blåste för kall luft och de skulle skicka upp fastighetsskötaren under dagen och när vi återkom till rummet efter ha varit ute hela dagen var dörren till rummet öppen och hade stått öppen hela dagen så vem som helst kan ha varit inne på vårat rum och gått igenom våra saker. Inte ok.

Bra service på rummet med städpersonal som satte in extra kaffe åt oss efter de förmodligen märkt att vi använde upp allt kaffe som fanns på rummet redan första dagen (kapselmaskin).

Fast madrass i skön säng.

Man fick inte äta i deras restaurang om man inte hade på sig jeans eller gympaskor.

Vi bodde på våning 4 och det fanns bara en hiss som gick till den våningen. Städpersonalen använde denna hiss och lät inte oss, deras gäster, ha företräde till den så man fick stå och vänta rätt så länge på att hissen skulle bli ledig för att ta sig till och från rummet.

  • Bodde här: augusti 2016, reste med vänner
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
Tack Johanna A
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 2 september 2016

Detta är ett bra hotell med riktigt bra läge. Skulle väll kanske knappast säga att det går under kategorin 5-stjärniga hotell, men stället har verkligen potential och det handlar först och främst om att se kunden och sätta kunden i fokus som fallerar.

Vi fick ett trevligt bemötande i receptionen när vi kom och trots en trappa upp till rummet ställde detta inte till något större problem. Rummet var helt ok i storlek, hade ett trevligt möblemang och ett stort och fräscht badrum. Trevligt med kostnadsfritt vatten och choklad när vi kom.
De stora plusen- läget och den pampiga byggnaden samt ett trevlig rum.
Gällande de negativa aspekterna som drar ned mitt betyg; Hotellet utger sig att de har AC på rummen, så är ej fallet fick vi veta av personal på plats. Man har ett kylsystem på sommaren som vid vårt besök var inställt på 19 grader (ville man ha det varmare fick man använda det portabla elementet som fanns på rummet) alternativt istället använda värmefunktionen som var inställd på 27 grader. Vi klagade i receptionen på värmen redan första dagen men fick ingen återkoppling. När vi påtalade samma sak dagen därpå fanns ingen notis men en trevlig lite äldre man kom upp för att hjälpa oss och allt fungerade bra en stund. Men tydligen har hotellet någon central värme så på kvällen var justeringarna borta igen och vi hade 19 eller 27 grader att åter välja på.
Jag förstår absolut att allt inte alltid blir som man har tänkt sig och att saker ibland kan strula och inte leva upp till gästens förväntningar. Men det är personalens sätt att hantera eventuella problem som jag som gäster kommer ihåg och sprida vidare. ”Kunden har alltid rätt” heter det- och en nöjd kund är mer värt än stora marknadsföringsbudgetar. För oss hade det varit guld värt om personalen från början hade förklarat för oss hur läget egentligen var. Att man inte kunde ställa in temperaturen själv trots anvisningar om detta så hade vi fått förhålla oss till denna information istället för att känna oss irriterade över att inget hände från hotelledningens sida.

Att sedan via en gest bjuda på lite te eller en frukost hade också i våra ögon känts som en gest från hotellets sida och gett oss lite plåster på såren. Vi blev inte ens erbjudna att byta rum när man från receptionen initialt hävdade att det var acn i vårt rum det var fel på (som vi senare förstod dock ej hade löst vårt problem då det tydligen skulle vara samma system i samtliga rum…).

Det som gjorde mig mest upprörd var husfrun som kom till vårt rum för att visa oss hur vi skulle reglera värmen i rummet. Denna kvinna talade till oss på ett nedlåtande sätt och ryckte bara på axlarna när vi inte var nöjda med svaret kring att använda ac på 19 grader + ett portabelt element för att reglera värmen. Damen blev sedan upprörd och bad att få låna vår rumstelefon- ringde någon kollega (?) och pratar därefter mycket upprört på ett främmande språk. Ett beteende som vi som gäster uppfattade som mycket oprofessionellt.

Sammanfattningsvis- ett trevligt hotell med riktigt bra läge- men som skulle behöva skicka sin personal på en servicekurs!

  • Bodde här: augusti 2016, reste med vänner
    • Läge
    • Rum
    • Service
Tack emmsi
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Language Weaver
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det?
Visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 6 augusti 2017

  • Bodde här: augusti 2017, reste ensam
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Service
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Manager_Randolph, General Manager på Macdonald Randolph Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2017
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Language Weaver
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det?
Visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 5 augusti 2017 från mobil enhet

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Manager_Randolph, General Manager på Macdonald Randolph Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2017
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen