“En av de bästa sushirestaurangerna i London”
Omdöme om Nobu London

Nobu London
Rankad som nr 2 081 av 24 833 Restauranger i London
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Lunch, Frukost, Bokningar
Område: Mayfair
Omdömet skrevs 19 augusti 2017

Har varit på Nobu många gånger under 2000-talet och har aldrig blivit besviken. Kanske att det på senare år har kommit lite mer spännade restauranger än denna så man märker att tidens tand har tagit på inredningen.

1  Tack Stefan Å

Omdömet skrevs 2 mars 2017

Så otroligt välsmakande. Så trevlig professionell & avslappnad personal. Värt pengarna även om det blir många pengar. Härligt minimalistisk japansk inredning som ändå känns inbjudande tack vare den perfekta ljussättningen i lokalen. Maten är perfektion.

Tack Vasa-Eriksson
Omdömet skrevs 6 september 2016 från mobil enhet

Vi besökte Nobu för att äta middag en fredag kväll. Restauranglokalen är snygg.
Tyvärr blev vi besvikna, vi har både hört och läst om Nobu, men tycker inte det positiva vi hört stämde. Framför allt var servicen direkt usel. En ung tjej skulle servera oss, hon var glad och vänlig men i övrigt hade hon ingen "koll"
Vi frågade henne vad hon rekommenderade etc, hon levererade ett svar där hon pratade så fort och förvirrat att vi gav upp och bara log mot henne. Sedan pekade hon på den dyraste rätten och sade något i stil med "många äter den"
Vi började med ett glas champagne och tog några smårätter till förrätt. Vi fick fel antal men struntade i att påpeka det. Helt plötsligt kommer hon springande och slänger ut varmrätterna utan att fråga vad vi ville ha att dricka till maten.
Det tog en bra stund innan vi fick tag på henne och kunde beställa en flaska vin.
Vi ville gärna dricka vinet till varm mat.
Maten är god och vällagad men mycket små portioner.
Efterrätterna var också vällagade och goda.
Tyvärr kommer jag inte att gå dit igen, tycker inte jag kan rekommendera Nobu heller.

Tack Cecilia L
Omdömet skrevs 23 april 2016 från mobil enhet

Än en gång vill jag ge betyg i flera nivåer när jag skriver på Tripadvisor. Vi åt tot 9 rätter på 2 personer och betygen det varierar. Inget var dåligt utan skalan får vara från: gott och klanderfritt till superbt och utsökt. Av en skala på ett till tio får maten 8 totalt så höga betyg där. Vi åt en fredag och hade bord kl19.30 så restaurangen var fullbokad. Betyget 4 på Tripadvisors kunde varit högre med tanke på maten. Mitt/ vårt lilla missnöje ligger i sån enkla saker som att man beställer fördrink, får vänta, fördrinken kommer samtidigt som första rätten och blir måltidsdryck istället för det som var tänkt till maten. Maten fortsatte sen att komma och vi fick påminna 2 ggr för att få måltidsdrycken när den väl kom tog det sen stopp och vi fick vänta på maten istället. Inte ok på denna nivå så höga betyg för kvalitet på mat men inte för service. Vår servitör var, skall sägas trevlig och kunnig om alla rätter och han lastas inte för hur mat och dryck lämnar kök och bar.

Tack Richard Å
Omdömet skrevs 3 mars 2016 från mobil enhet

Blev besviken på sushin som jag väntat mig skulle vara underbar men den var högst vanlig. Ganska torr och smaklös. Min man beställde kött och rätten var bara just kött så han beställde in en skål med vanligt vitt ris till. Vi höll på att ramla av stolen när riset kostade närmare 5£!!! Galet. Skulle aldrig gå tillbaka.

Tack Cecilia H

Resenärer som tittade på Nobu London tittade också på

Besökt Nobu London? Berätta vad du tyckte!