“En skön atmosfär och fin utsikt mot London City på andra sidan Themsen.”

Oxo Tower Restaurant, Bar and Brasserie
Rankad som nr 831 av 24 685 Restauranger i London
Kök: Europeiskt, Från Medelhavet, Modernt
Bra för: Affärsmöten, Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Southbank
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Började med en drink i baren och njöt av den fina utsikten mot City. Fick ett bra bord med utsikt och en trevlig servitör tog hand om vår beställning på ett trevligt och bra sätt.
En trerätters middag med ett gott vin som vi fick rekomenderat av husets sommelier.
Allting mycket bra om än inte toppklass. Vi kommer säkert att gå hit igen. Det finns en stor terass där man på sommaren kan njuta av drinken och utsikten.

Tack anderssonleif53

Omdömet skrevs 10 februari 2018 från mobil enhet

Bokat tre rätters lunch via book a table
Välgjorda och goda rätter. På våran lunch så regnade det men kan tänka mig en fin vårdag att sitta ute med utsikt över Themsen

Tack Camilla A
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Jag och min familj var här och avnjöt afternoon tea och herregud så gott det var. Vi började med lite champagne och sedan var det igång. Fantastiska, och talrika, snittar med gott bröd och härligt och varierat innehåll, underbara sötsaker och självklart scones. Teet var delikat och vi var oerhört nöjda när vi traskade hemåt. Utsikten över bland annat St Pauls katedral och norra stranden var magisk, i synnerhet när mörkrte sänkte sig. Gratis är det dock inte, men det visste vi ju innan. Vi kan högt rekommendera OXO för en trevlig, brittisk, högtidsstund.

1  Tack Johan F
Omdömet skrevs 2 januari 2018 från mobil enhet

Bokade på rekommendation. Fick vänta 30 min på bordet. En svärm av servitörer av olika rang med oklara sysslor som mest pratade med varandra. Förrätten vad god, huvudrättens biff Wellington var överstekt och smakade mest brunt (ja precis färgen). Vinet var strävt (för 50£) och efterrätten var konstig i smakkombinationerna. Extremt dyrt och pretentiöst. Enda ljuspunkten var den trevliga ”Nissan”, dvs serveringstjejen.

Tack emayanyday
Omdömet skrevs 31 oktober 2017

Vilken härligt Bistro att äta god lunch och samtidigt få fin utsikt!
De överraskade även med att bjuda på dessert då Hovmästarinnan snappade upp att jag fyllt år dagen innan. Jätteproffsig personal!

Tack Jessica P

Resenärer som tittade på Oxo Tower Restaurant, Bar and Brasserie tittade också på

Besökt Oxo Tower Restaurant, Bar and Brasserie? Berätta vad du tyckte!