“Robust och smakfull restaurang”

Hawksmoor Seven Dials
Bra för: Barhäng, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Frukost, Middag, Leverans, Bokningar
Område: Covent Garden
Omdömet skrevs 21 februari 2020

Då denna restaurang ligger intill teaterdistriktet så passade du utmärkt att ät här då vi hade i förväg kikat på deras meny och var sygen på en god stek. En trappa ner möts man av en stor bar och lite längre in restaurangen. Med fördel bokar du bord för det är många som ska på teater och det var näst intill fullt. Hög volym och full fart på personalen som servar den stora restaurangen men ändå hade vi trevligt vid vårt bord och och stämningen var på topp. Trevlig meny och även en tavla med hängmörade delikatesser, det här är en köttrestaurang men annat finns givetvis på meny. man har ett färdigt "teater" paket men vi gick på menyn och tavlan som rekommenderas. Man körde även på tavlan ett riktigt bra vin till bra vin till köttet och det uppskattade vi starkt. Servicen var bra.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Roger I
Skriv ett omdöme.Omdömen (4 322)

Omdömet skrevs 21 december 2019 från mobil enhet

Äter nästan aldrig kött men min syster hade bokat och lovade gott kött.
Stället var mysigt och lite dov belysning och fullt med folk.
Maten var suveränt god och deras bearnaisesås var supersmarrig. Hit hade gärna gått igen om inte det hade varit för den extremt höga ljudnivån av alla som pratade plus musik så även den döve hade blivit störd. Ett minus till att serveringspersonalen hade alla privata kläder så det tog en stund innan man insåg vem som var vem och det var ett himla springande på dom.

Datum för besöket: december 2019
Tack bubblanbus
Omdömet skrevs 30 november 2019 från mobil enhet

Roliga lite annorlunda förrätter. Vi fick testa de flesta då vi var 7 personer som åt. Alla fantastiska!!! Köttet kunde inte ha varit bättre och så kom efterätterna oj så goda! Tersrade även hör en del och de var fantastiska. Servicen super!!!
Då vi fick vänta lite på köttet bjöd restaurangen på några förrätter. Fin lokal tyvärr ute högt ljud. Gå hit ni blir inte besvikna på maten!!!

Datum för besöket: november 2019
Tack antonoliver
Omdömet skrevs 14 augusti 2019

Det är lätt att tro att man hamnat fel då man gått in på den lilla bakgatan och det är folktomt, man har liksom vant sig vid pulsen och atmosfären i Covent garden.. men utanför Hawksmoor är det tomt. Det känns lite hemligt, väldigt exklusivt.
Från foajén tar man trappan ner till bar och matsal. Oerhört häftig lokal! Lyx blandat med kakel och gammal artonhundratals-fängelsehåla. Det bidrar också till att ljudvolymen blir rätt hög, röster studsar bra mot kakel, och ovanpå det musik. Svårt att höras då man pratar över bordet, lite synd.
Som vegan är det svårt att hitta något i menyn som passar (de själva verkar ha svårt att förstå att ost är en animalisk produkt oavsett hur många gånger man påpekar det). Men som köttätare (som sambon) är det rena himmelriket! Rejäla och fina köttbitar och mycket tillbehörsalternativ. Spännande öl- och vinutbud. Höga priser men det är också en rätt tjusig restaurang och maten är bra och vin/öl mycket gott, men tyvärr sjunker betyget över bristen på vegetariska alternativ (förutom ett som mest är ost).

Datum för besöket: augusti 2019
Tack Mila T
Omdömet skrevs 22 maj 2019 från mobil enhet

Fantastisk mat o god service men alldeles för hög ljudnivå i denna källarlokal. Även bra drinklista. Just ljudnivån gör att det inte blir återbesök.

Datum för besöket: maj 2019
Tack Doskis

Resenärer som tittade på Hawksmoor Seven Dials tittade också på

Besökt Hawksmoor Seven Dials? Berätta vad du tyckte!