“Små, lyhörda rum i labyrint med bra läge”
Omdöme om Strand Palace Hotel

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
Strand Palace Hotel
Rankad som nummer 457 av 1 077 hotell i London
MiljöledareGuldnivå
Omdömet skrevs oktober 4 2017

Utan tvekan det sämsta hotellet jag någonsin bott på i London, varit här ca 20 gånger de senaste 5 åren. Rummet var (även med brittisk standard) extremt litet, ca 6kvm med ca 4kvm badrum. Heltäckningsmatta i rummet som luktar unket. Enkelsäng med fjädrar som både gnisslar och är obekväma då man rör på sig i sängen. Mitt rum (245) ligger ca 40 meter ifrån hissarna, man måste via heltäckningsmattor gå igenom tre olika korridorer för att komma fram. Beställde Caesarsallad med roomservice då jag trött just kommit fram, torr kyckling och en 33cl burköl för nästan tjugo pund. Fönstren är enkla och du hör både allt ljud från gatan samt köket(!) två våningar ned. Var tvungen att blockera ljuset från den ständigt tända korridoren med en handduk eftersom det finns en 3cm glipa under dörren. Hutlöst pris för detta hotell, du kan hitta mycket bättre hotell i London för halva priset. Påstådda 4-stjärnor hade knappt kvalificerat sig för 3-stjärnor hemma i Sverige.

Utsikt mot en byggarbetsplats, hade inte ställningarna suttit i läge hade du haft en fin utsikt över en gränd...

I kassaskåpet får du inte plats med en laptop.

Det enda som är bra med detta hotell är läget, nära Covent Garden, Trafalgar Square och ca 20min promenad från Oxford Street. Väger dock inte på långa vägar upp det negativa som att inte kunna få en god natts sömn. Välj hellre en etablerad kedja som Plaza, Radisson, Hilton, Savoy, Regency, Hyatt eller dyl. Om du kan stå ut med 20-30min in till city med tunnelbana/taxi/Uber så får du mycket, mycket bättre hotell för samma pengar och god natts sömn i sköna sängar.

Rekommenderar inte detta hotell för någon annan än grabbgäng på ca 20år eller svensexa/möhippa då du redan är för full för att bry dig när du ska sova!

Tips för att välja rum: Välj inte detta hotell
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Oktober 2017, reste i arbetet
Tack Christoffer_TopRight

Omdömet skrevs maj 27 2017 från mobil enhet

Hotellet har ett bra centralt läge i London med promenadavstånd till ett flertal sevärdheter. Flera tunnelbanestationer finns dessutom i närheten. Extra bra med närhet till stationer varifrån det går att åka direkt till och från Heathrow.

Strand är ett stort hotell med många rum på varje våningsplan. Tack och lov ett antal hissar, så man behövde sällan vänta så länge. Trots de många rummen var det lugnt i korridorerna.

Rummet jag fick innehöll ungefär vad man förväntar sig. Ingen utsikt från mitt rum, men det gjorde mig inget. Sängen var ganska bekväm och gick bra att sova i. Badrummet räckte till även det. En negativ sak är att rummen saknar AC. Trots att det bara var ca 20 grader och mulet när jag besökte hotellet blev det ganska varmt på rummet.

Frukosten var bra, särskilt för att vara England. Det fanns en hel del att välja på och det som serverades var av bra kvalitet. Salen där frukosten serverades var ganska stor men ändå inte så stimmig.

Receptionspersonalen var trevlig och hjälpsam.

Sammanfattningsvis är jag nöjd med vistelsen. Med en ännu bättre frukost och AC på rummet skulle betyget kunna bli ännu högre.

Bodde här: Maj 2017, reste i arbetet
Tack Michael S
Omdömet skrevs april 18 2017 från mobil enhet

På resande fot ensam så var Strand Palace ett bra hotel nära till allt möjligt. Shopping,teatrar, resturanger , en liten promenad längs vattnet till Big Ben. Dock så är inredningen väldigt sliten och lite smutsig. Badrumsdörren blockerade i princip hela toaletten. Men personalen är väldigt trevliga och hjälpsamma och jag fick ett bra första gången i London upplevelse!

Bodde här: April 2017, reste ensam
Tack Hanna ziloq j
Omdömet skrevs april 12 2017 från mobil enhet

Bra centralt hotell i London. Mycket trevlig och serviceminded personal. Vi hade bokat tre dubbel standard rum men våra två långa pojkar i övre tonåren sov inte så bra i sängen som var väldigt smal den första natten. Det var inga problem att byta till ett dubbeltwin till dem och när vi kom tillbaka på eftermiddagen så hade personalen flyttat över deras bagage. Bra att tänka på att sängarna är rätt så smala och önskvärt hade varit att ha två enkeltäcke i stället för ett stort. Sängarna är även rätt så hårda. Frukosten är bra och det är rent och snyggt på hotellet trots att rummen inte är i nyaste skick.

Bodde här: April 2017, reste med familjen
Tack Jesle12
Omdömet skrevs mars 22 2017 från mobil enhet

Detta hotell ligger onekligen mycket bra till, med gångavstånd till teatrar, shopping, sevärdheter och bra mat. Rummen är små - och många - och lite tråkiga. Men de fyller sin funktion. Man får lite känslan av en Finlandsfärja. Fräscht gym.

Bodde här: Mars 2017, reste i arbetet
Tack Henrik E
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Londonhotell
Soho
3 751 omdömen
Covent Garden
Travelodge London Covent Garden
Visa priser

Besökt Strand Palace Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Strand Palace Hotel

Adress: 372 Strand, London WC2R 0JJ, England
Telefonnummer:
Region: Storbritannien > England > London > Covent Garden
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 14 av Miljöhotell i London
Nr 259 av Romantiska hotell i London
Nr 300 av Lyxhotell i London
Nr 344 av Affärshotell i London
Prisklass: 1 147 kr - 2 250 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Strand Palace Hotel 4*
Antal rum: 785
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Nozio Netplan srl, TripOnline SA, Expedia, 5viajes2012 S.L. och HotelsClick så att du tryggt kan boka med Strand Palace Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Strand Palace Hotel London
Hotel Strand Palace
Strand Palace London
Strand Hotel London

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?