Omdömet skrevs 1 maj 2017 från mobil enhet

Hotellet ligger 1 minut från Trafalgar Square. Servicen är över förväntan, de har koll på alla detaljer, det blir vistelsen med det lilla extra. Personalen är uppmärksam, rummen är fina, sköna sängar, vi köpte tull frukost för 12 pund/dag- verkligen värd pengarna. Vid incheckning fick vi vatten, kommer man senare får man bubbel.
Rekommenderar hotellet, här kommer jag stanna igen.
Nära till convent garden, shopping men utan allt ljud. Lugnt o skönt

Bodde här: april 2017, reste med vänner
Tack Fia B
Charing X, General Manager på Amba Hotel Charing Cross, svarade på det här omdömetSvarade 2 maj 2017

Dear Fia B,

Thank you for sharing your 5 star review of your recent stay with us at Amba Hotel Charing Cross.

I am delighted that you highlight our fantastic location and found the rooms well appointed.

We hope to have the pleasure of welcoming you back again on your next visit to London.

Omdömet skrevs 30 mars 2017 från mobil enhet

La ner mycker tid att hitta ett hotell med bra läge. Vi blev inte besvikna, vill man bo centralt och tycker om att promenera till många av dom stora sevärdheterna så är detta hotell perfekt. Tunnelbanan ligger också mycket bra till, Embarkment station. Vi flög från Gatwick flygplats och det var bara ett byte från Victoria station och en hållplats. Så mycket smidigt. Personalen var mycket trevliga och hjälpsamma. Vi åt inte frukost på hotellet, men det fanns många trevliga frukost ställen för mindre pengar runt hörnet. Rummet var rent och fräscht men en aning litet för dom pengarna man betalar. Frukosten borde ha ingått.

Bodde här: mars 2017, reste med vänner
Tack orrigen
Charing X, General Manager på Amba Hotel Charing Cross, svarade på det här omdömetSvarade 31 mars 2017

Dear darkman113,

Thank you for sharing a 5 star review following your stay with us at Amba Hotel Charing Cross.

Your kind comments highlighting our friendly team are very much appreciated and I am thrilled that you found our central location convenient for sightseeing whilst in London.

We hope to have the opportunity of welcoming you back again very soon.

Omdömet skrevs 3 mars 2017

Centralt hotell med mycket trevlig personal. Se bara till att boka ett rum i huvudbyggnaden. Det rum vi hade på Buckingham Wing (Twin Bed Deluxe) höll inte riktigt måttet med smutsig heltäckningsmatta, skadad dörr till garderoben m.m.

Frukosten som kostar extra var helt ok.

+ Snabb Wifi
+ Läget
+ Enkelt att förvara baget vid avresedagen
+ Hjälpsam och trevlig personal

- Rummet i Buckingham Wing.

Tips för att välja rum: Boka rum i huvudbyggnaden istället för Buckingham Wing.
  • Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack HK_ST09
Charing X, General Manager på Amba Hotel Charing Cross, svarade på det här omdömetSvarade 8 mars 2017

Dear HK_ST09,

Thank you for taking the time to share a review following your stay with us at Amba Hotel Charing Cross.

I am pleased that your found our central location convenient and I am delighted that the friendly service provided by the team was a highlight for you.

We truly appreciate your feedback regarding your room as we continuously strive to improve to provide the best experience possible.

We hope to have the opportunity of welcoming you back again in the future.

Omdömet skrevs 6 oktober 2016 från mobil enhet

Traditionellt hotell med bra läge i centrala London. Fint och modernt rum med egen iPad (!) utmärkt frukost.

Tyvärr funkade inte en av hissarna så det tog en stund att ta sig upp och ned till frukosten. Personalen väldigt trevlig och hjälpsam.

Bodde här: oktober 2016, reste i arbetet
Tack Björn I
Charing X, General Manager på Amba Hotel Charing Cross, svarade på det här omdömetSvarade 7 oktober 2016

Dear Björn I,

We look forward to your return to London.

Best regards,

Omdömet skrevs 1 maj 2016

Jättenöjd med hotellet. Bra läge nära till Trafalgar Square, gångavstånd till både Oxford Street, Big Ben och London Eye. Vill man hellre ta tunnelbanan så finns det station vid hotellet. Ska man på musikal som t.ex. Mamma Mia, Lejonkungen är det nära att gå dit också. Otroligt serviceinriktad och trevlig personal. Rekommenderas verkligen, kommer åka tillbaka hit nästa gång jag ska till London!

Tips för att välja rum: Betalade extra för ett executive twin rum, kommer göra det igen nästa gång jag ska bo här.
  • Bodde här: april 2016, reste med vänner
Tack Moa K