“Otippat bra hotell i denna prisklass. Bra frukost också!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
Radisson Blu Edwardian Kenilworth Hotel
Rankad som nummer 400 av 1 077 hotell i London
Omdömet skrevs november 24 2015

Hotell i London har oftast små rum, särskilt de billigare. Detta är ett otippat bra hotell med helt ok storlek på det rum jag fick i alla fall. Utsikten var mot en tegelvägg, men vem sitter på rummet och stirrar ut genom fönstret när man är i London?
Rent och fräscht - trevlig personal, och trots att vi kom redan klockan 11:00 fanns det rum att få även om incheckning är från 15:00. Nu var detta en söndag. Kan tänka mig att det är värre en lördag.
Bra badrum med bad och dusch. Mycket bra engelsk frukost ingick med bacon, ägg, korv mm. Ligger på gångavstånd till Soho.

Kort sagt är det inte någon unken trång radhuskänsla som så ofta annars i denna prisklass, utan mer en känsla av ett bra Scandic hotell.

Tips för att välja rum: Försök bli uppgraderad till större rum.
  • Bodde här: November 2015, reste med vänner
1  Tack StockDave

Omdömet skrevs november 2 2015 från mobil enhet

Jag var dör med min tonårsdotter på höstlovet. Vi fick vårt rum som var storleksmässigt vad man kan förvänta sig. Vi tyckte det luktade lite konstigt vilket inte heller är ovanligt på hotell i London. Det var först dagen efter jag såg att vi fått ett rum för rökare!! Hur kan man ge ett rum för rökare utan att fråga först? Eftersom jag reste med mindotter så klagade jag inte på plats då hon skulle uppfattat det som ytterst pinsamt. Jag ville inte förstöra våra få dagar med det. Men personligen kände jag mig inte särskilt respekterad som gäst.
Hotellet för övrigt är bra. Men jag har bott på billigare hotell i London som varit precis lika bra där man känner sig mer välkommen. Det man betalar för här är enbart läget som är perfekt.

Bodde här: Oktober 2015, reste med familjen
Tack Marie6608
Omdömet skrevs september 28 2015

Personal.
Grymt bra personal! Checkade in i torsdags runt kl 11 och hjälptes av Bettina, har jag för mig hon hette! Jättetrevlig, kunnig och glad! Det är SÅ man ska bli bemött vid receptionen! Lär Er det, andra hotell!

Rummet.
Som många andra har sagt så var rummen små, men vårat dubbelrum var ändå ok och vi kunde få plats med våra resväskor och allt vi shoppat.
Rent och fräscht, gott om schampo/tvål och övrig kroppsvårdsprodukter.
Bodde tyvärr utåt mot Bloomsbury St, högljutt. Ville byta rum men sambon var van med oljud med tanke på mina snarkningar :)

Övriga utrymmen och allt som allt.
Frukostbuffén var rent och fräscht, effektiv och trevlig personal. Maten var alltid välfylld, utom croissanterna.
Välstädat i allmänna utrymmen och toaletter.
Övriga personalen som man mötte i korridorerna var lite tystlåtna och få sa hej.
Men allt som allt så var hotellet mycket bra och läget var allt!

Tips för att välja rum: Be om rum mot Great Russel street eller in mot gården.
  • Bodde här: September 2015, reste som ett par
Tack Josef B
Omdömet skrevs september 19 2015 från mobil enhet

Fantastiskt läge och miljö i en stor park utsikt över sundet med Karin Blixen museet som närmsta granne
Underbar frukostbuffe med ekologiska produkter lägg därtill sköna sängar trevligt bemötande
Tillgång till gott kaffe
Vi återkommer gärna

Bodde här: Juli 2015, reste som ett par
1  Tack Eva H
Omdömet skrevs augusti 28 2015

Var lite orolig för rumsstorleken (efter att ha läst här). Blev hur som helst uppgraderad till ett lagom stort singelrum som var riktigt bra! Inga problem med trafikbuller, trots att rummet låg beläget mot gatan på framsidan. Bra städning. Inte så bra luftkonditionering; den lät mest. Riktigt bra restaurang och hotellfrukost. I källaren fanns ett litet gym och en riktigt schysst ångbastu. Trevlig personal också!

Tips för att välja rum: Testa att hyra hop-on-hop-off cykel! Finns mitt emot huvudentren på andra sidan gatan!
  • Bodde här: Augusti 2015, reste med vänner
1  Tack Calle_76
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Londonhotell
Radisson Blu Edwardian London, Bloomsbury Street
1 053 omdömen
Fitzrovia
Radisson Blu Edwardian Grafton Hotel
Visa priser

Besökt Radisson Blu Edwardian Kenilworth Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Radisson Blu Edwardian Kenilworth Hotel

Adress: 97 Great Russell Street, London WC1B 3LB, England (Tidigare Radisson Edwardian Kenilworth Hotel)
Telefonnummer:
Region: Storbritannien > England > London > Bloomsbury
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 263 av Romantiska hotell i London
Nr 278 av Lyxhotell i London
Nr 281 av Affärshotell i London
Prisklass: 1 312 kr - 2 524 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Radisson Blu Edwardian Kenilworth Hotel 4*
Antal rum: 186
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Ctrip TA, Hotels.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Radisson Blu Edwardian Kenilworth Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Radisson London
London Radisson
Radisson Edwardian Kenilworth Hotel

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?