“Ett mycket fint och intressant museum”
Omdöme om Museum of London

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 18 mars 2018

Vi upptäckte museumet av en slump då vi läste om utställningen om "The fatberg" och blev glatt överraskade över allt annat som fanns.

Tack Anna B

Omdömet skrevs 21 augusti 2017

Londons historia på flera sätt - kronologiskt med London redan under forntiden, genom romartiden och medeltiden och framåt, och tematiskt med människor i fokus. Jag gillade särskilt utställningen som fokuserade på människorna och deras stad.

Passa gärna på att gå någon av de gratis guidade visningarna! Det fördjupar besöket och ger en extra dimension till informationen. Jag gick en med temat kvinnor, arbete och krig och den var mycket intressant. Även gratis inträde!

Tack linlin362
Omdömet skrevs 6 november 2016 från mobil enhet

Mycket trevligt museum med Londons historia från forntid fram till idag. Tillgängligt även om man inte kan engelska

Tack PeterXXXX
Omdömet skrevs 17 september 2016

Hade aldrig sett detta museum förut, ville se utställningen om branden, blev förtjust över allt om London, historia från långt tillbaka fram till våra dagar.

Tack 44kattis
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 25 mars 2016

Ett museum jag helt missat trots att jag varit i London gånger. Jag var på specialutställningen om crime och tatoos.
Tattoo-utställningen var lite väl liten och endast några planscher om tatuerare.
Crime utesällningen var intressant. England och har ju verkligen gjort bussniess kring deras kriminella. Mycket att läsa och svårt att se då det var mycket folk. Lite makabert med snaror som använts för avrättning...

Var även på utställningen om Londons historia som visade en monter med kläder för varje era. Klart värt att besöka även fast det inte är det bästa jag sett.

Tack Chat-a-lotte

Resenärer som tittade på Museum of London tittade också på

Besökt Museum of London? Berätta vad du tyckte!