Öppet i dag: 10:00 - 18:00
Spara
Boka i förväg
Varför ska jag boka på TripAdvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti

översatt av Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av London
från 228,10 US$
från 229,20 US$
från 68,00 US$
från 68,00 US$
Omdömet skrevs 17 september 2016

Hade aldrig sett detta museum förut, ville se utställningen om branden, blev förtjust över allt om London, historia från långt tillbaka fram till våra dagar.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack 44kattis
Omdömet skrevs 25 mars 2016

Ett museum jag helt missat trots att jag varit i London gånger. Jag var på specialutställningen om crime och tatoos.
Tattoo-utställningen var lite väl liten och endast några planscher om tatuerare.
Crime utesällningen var intressant. England och har ju verkligen gjort bussniess kring deras kriminella. Mycket att läsa och svårt att se då det var mycket folk. Lite makabert med snaror som använts för avrättning...

Var även på utställningen om Londons historia som visade en monter med kläder för varje era. Klart värt att besöka även fast det inte är det bästa jag sett.

Datum för upplevelsen: mars 2016
Tack Chat-a-lotte
Omdömet skrevs 9 mars 2016 från mobil enhet

Här kan man spendera en heldag. Londons historia visas skickligt upp. Trevlig personal och bra filmer som även barnen tyckte var intressant.

Datum för upplevelsen: mars 2016
Tack 516lenae
Omdömet skrevs 9 september 2015

Detta museum har allt! Imperiebyggarna har samlat skatter från hela världen och detta är värt en heldag.

Datum för upplevelsen: oktober 2014
Tack CordisQ
Omdömet skrevs 27 juli 2015 från mobil enhet

Ärligt talat hade jag inte så höga förväntningar. Det blev ett oplanerat besök eftersom jag fick ett par timmar över. Men jag ångrar det inte. Stadsmuseer är inte alltid så kul. Men jag tycker att de hade lyckats rätt bra med blandningen av ämnen, föremål, filmer etc. Jag uppskattade särskilt de filmer som visades på väggen och där man kunde sitta ner. Vissa museer har dille på små skärmar på väggen där de tror att man orkar stå och titta i en kvart. ;-)
Butiken och caféet var också helt ok. Jag köpte en bok om trädgårdar och en om simbassänger i London, det sista kanske lite oväntat.

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack HrJonsson