“Intressant resa genom Londons historia ”
Omdöme om Museum of London

Museum of London
Boka i förväg
Mer information
86,54 US$*
och över
London Grit: På Museuem of London (Supervised ...
Rankad som nr 112 av 1 913 saker att göra i London
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 6 november 2016 från mobil enhet

Mycket trevligt museum med Londons historia från forntid fram till idag. Tillgängligt även om man inte kan engelska

Tack PeterXXXX

Omdömet skrevs 17 september 2016

Hade aldrig sett detta museum förut, ville se utställningen om branden, blev förtjust över allt om London, historia från långt tillbaka fram till våra dagar.

Tack 44kattis
Omdömet skrevs 25 mars 2016

Ett museum jag helt missat trots att jag varit i London gånger. Jag var på specialutställningen om crime och tatoos.
Tattoo-utställningen var lite väl liten och endast några planscher om tatuerare.
Crime utesällningen var intressant. England och har ju verkligen gjort bussniess kring deras kriminella. Mycket att läsa och svårt att se då det var mycket folk. Lite makabert med snaror som använts för avrättning...

Var även på utställningen om Londons historia som visade en monter med kläder för varje era. Klart värt att besöka även fast det inte är det bästa jag sett.

Tack Chat-a-lotte
Omdömet skrevs 9 mars 2016 från mobil enhet

Här kan man spendera en heldag. Londons historia visas skickligt upp. Trevlig personal och bra filmer som även barnen tyckte var intressant.

Tack Lena E
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 9 september 2015

Detta museum har allt! Imperiebyggarna har samlat skatter från hela världen och detta är värt en heldag.

Tack CordisQ

Resenärer som tittade på Museum of London tittade också på

Besökt Museum of London? Berätta vad du tyckte!