“Very nice museum”

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 25 mars 2016

Ett museum jag helt missat trots att jag varit i London gånger. Jag var på specialutställningen om crime och tatoos.
Tattoo-utställningen var lite väl liten och endast några planscher om tatuerare.
Crime utesällningen var intressant. England och har ju verkligen gjort bussniess kring deras kriminella. Mycket att läsa och svårt att se då det var mycket folk. Lite makabert med snaror som använts för avrättning...

Var även på utställningen om Londons historia som visade en monter med kläder för varje era. Klart värt att besöka även fast det inte är det bästa jag sett.

Tack Chat-a-lotte

Omdömet skrevs 9 mars 2016 från mobil enhet

Här kan man spendera en heldag. Londons historia visas skickligt upp. Trevlig personal och bra filmer som även barnen tyckte var intressant.

Tack Lena E
Omdömet skrevs 9 september 2015

Detta museum har allt! Imperiebyggarna har samlat skatter från hela världen och detta är värt en heldag.

Tack CordisQ
Omdömet skrevs 27 juli 2015 från mobil enhet

Ärligt talat hade jag inte så höga förväntningar. Det blev ett oplanerat besök eftersom jag fick ett par timmar över. Men jag ångrar det inte. Stadsmuseer är inte alltid så kul. Men jag tycker att de hade lyckats rätt bra med blandningen av ämnen, föremål, filmer etc. Jag uppskattade särskilt de filmer som visades på väggen och där man kunde sitta ner. Vissa museer har dille på små skärmar på väggen där de tror att man orkar stå och titta i en kvart. ;-)
Butiken och caféet var också helt ok. Jag köpte en bok om trädgårdar och en om simbassänger i London, det sista kanske lite oväntat.

Tack HrJonsson
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 14 juli 2015

DEt är ju så med museum om de visar något man är intesserad av så är det bra om inte så är det inte bra, byggnaden är fantastisk och et är en trevlig atmosfär. ganska lätt att hitta hit ., när vi var där var det inte så mycket folk-

Tack Jens H

Resenärer som tittade på Museum of London tittade också på

Besökt Museum of London? Berätta vad du tyckte!