“Museum som har allt”

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 9 september 2015

Detta museum har allt! Imperiebyggarna har samlat skatter från hela världen och detta är värt en heldag.

Tack CordisQ

Omdömet skrevs 27 juli 2015 från mobil enhet

Ärligt talat hade jag inte så höga förväntningar. Det blev ett oplanerat besök eftersom jag fick ett par timmar över. Men jag ångrar det inte. Stadsmuseer är inte alltid så kul. Men jag tycker att de hade lyckats rätt bra med blandningen av ämnen, föremål, filmer etc. Jag uppskattade särskilt de filmer som visades på väggen och där man kunde sitta ner. Vissa museer har dille på små skärmar på väggen där de tror att man orkar stå och titta i en kvart. ;-)
Butiken och caféet var också helt ok. Jag köpte en bok om trädgårdar och en om simbassänger i London, det sista kanske lite oväntat.

Tack HrJonsson
Omdömet skrevs 14 juli 2015

DEt är ju så med museum om de visar något man är intesserad av så är det bra om inte så är det inte bra, byggnaden är fantastisk och et är en trevlig atmosfär. ganska lätt att hitta hit ., när vi var där var det inte så mycket folk-

Tack Jens H
Omdömet skrevs 16 december 2014

Trevligt museum. Just nu en utställning om Sherlock Holmes. Som så många andra museum i London är det fritt inträde. Dock kostade det att gå in på Sherlock utställningen, men det var det värt.

2  Tack Ulrica G
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 11 januari 2014

Nej det är inte svårt att hitta hit. Underground till St Pauls och sen en promenad på ungefär tvåhundra meter rakt norrut. Det är skyltat. Mycket intressant och trevligt museum. Filmer och touch screens om Londons historia. Bra fik också. Allt gratis förutom klädskåpen som kan vara nog så knepiga att lyckas med. Ett museum som verkligen kan rekommenderas.

1  Tack lena312

Resenärer som tittade på Museum of London tittade också på

Besökt Museum of London? Berätta vad du tyckte!