“har varit på bättre”

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 14 juli 2015

DEt är ju så med museum om de visar något man är intesserad av så är det bra om inte så är det inte bra, byggnaden är fantastisk och et är en trevlig atmosfär. ganska lätt att hitta hit ., när vi var där var det inte så mycket folk-

Tack Jens H

Omdömet skrevs 16 december 2014

Trevligt museum. Just nu en utställning om Sherlock Holmes. Som så många andra museum i London är det fritt inträde. Dock kostade det att gå in på Sherlock utställningen, men det var det värt.

2  Tack Ulrica G
Omdömet skrevs 11 januari 2014

Nej det är inte svårt att hitta hit. Underground till St Pauls och sen en promenad på ungefär tvåhundra meter rakt norrut. Det är skyltat. Mycket intressant och trevligt museum. Filmer och touch screens om Londons historia. Bra fik också. Allt gratis förutom klädskåpen som kan vara nog så knepiga att lyckas med. Ett museum som verkligen kan rekommenderas.

1  Tack lena312
Omdömet skrevs 26 augusti 2013

Ett museum om Londons historia. Spännade och pedagogiskt.
Från stenåldersboplatser i Themsendalen till dagens Docklands.
Utmärkta guidade turer och en inspirerande bokhandel.
Enda felet är det nästan omöjliga läget mitt i det groteskt fula Barbican. Trots karta och skyltar kommer du att irra runt en stund innan du finner muséet. Men när du kommer fram väntar
belöningen, ett av Europas bästa muséer.

Tack hcp73023
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 17 augusti 2013 från mobil enhet

Vi valde Museum of London för att en orginalhiss från Selfridge fanns där, men vi blev kvar flera timmar. Mycket att se och göra för barn. Min tolvåring fascinerades av alla filmer som visades (ex om digerdöden som utrotade halva London och blitzen under andra världskriget). Där fanns en hemlig trädgård o en victoriansk gata bl.a.

1  Tack Lena N

Resenärer som tittade på Museum of London tittade också på

Besökt Museum of London? Berätta vad du tyckte!