“Fantastisk byggnad”

Boka i förväg
Mer information
25,95 US$*
och över
The British Museum Tour - The Ideas That Made Our ...
Rankad som nr 3 av 1 892 saker att göra i London
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

En fantastisk byggnad som bara med sitt ljusinsläpp genom en enorm glasad kupol och sina marmorgolv och väggar är värt ett besök. T o m gratis entré och bra caféer finns här också. En storslagen samling med allt från sarkofager till gamla klocor, afrikanska figurer och mattof etc. En bra shop med många bra böcker som passar bra som presenter. Och tröttnar en/några av er finns en
pub mittemot: The Museum pub!

Tack Malin H

Omdömet skrevs 18 mars 2018 från mobil enhet

Bra och snabb säkerhetskontroll. Imponerande utställning med stora och små objekt från alla tidsåldrar och kulturer.
Mycket prisvärt då det är gratis entré till den stående utställningen. Museumshopparna har mycket fina smycken och andra kopior

Tack Johan G
Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Man kan gå runt i det här museet hela dagen utan att tröttna! Rekommenderar speciellt avdelningen för Mellanöstern där man kan se och läsa om civilisationens vagga, Mesopotamien.

Tack Ay H
Omdömet skrevs 13 mars 2018

Ett bra alternativ när det är kallt eller regnigt ute. Just nu är det en specialutställning av klockar som är mycket intressant, massor med små skolbarn var där och förgyllde dagen, alla barn är lika oavsett vilken del av världen man är i.Glada och pigga och vetgiriga.Ta gärna en fika i cafeet eftersom det är fri entre. den rökta laxmackan rekommenderas.

Tack asvanis
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 7 mars 2018

Jag skulle nog kunna stanna där en hel dag.
Lite kyligt i vissa delar men ett fantastiskt museum för ung som gammal.
Vi gick igenom relativt snabbt och det var mycket trevligt.

Tack Christer L

Resenärer som tittade på British Museum tittade också på

Besökt British Museum? Berätta vad du tyckte!