“God lunch och fin miljö”
Omdöme om Stegeborgs Hamnkrog

Stegeborgs Hamnkrog
Boka bord
lör 19/6
20:00
Rankad som nr 1 av 1 Restauranger i Norrkrog
Kök: Svenskt

Hamnkrogen har en jättefin miljö både ute och inne. Idag var det inne-väder och fint dukat med dukar och glas i matsalen. Vi hade bokat för lunch (online) och fick bästa bordet vid fönstren med utsikt över vattnet och hamnen. Ingen trängsel. Vi tog båda ångad torsk med pepparrot och räkor. Torsken fin men räkorna små och kalla. Vi bad om extra pepparrot och det kom snabbt. Plus för extra grönsaker på portionen enligt önskemål också. Vi kommer tillbaka.

Datum för besöket: maj 2021
Tack mariaaN1936MF

Omdömet skrevs 17 augusti 2020 från mobil enhet

Trevligt ställe, fick bord vid vattnet. Inte så mycket folk, kändes Coronasäkert. God mat, speciellt lammytterfiléen som en av oss valde. Trevlig serveringspersonal

Datum för besöket: augusti 2020
Tack IForse
Omdömet skrevs 12 augusti 2020 från mobil enhet

Så här i slutet på säsongen bestämde vi oss för att äta lunch ute vid den historiska platsen Stegeborg. Restaurangen ligger i en fantastisk miljö vid inloppet till Göta kanal vid Slätbaken. Vi valde att prova gösfilén. Smaken var bra men fisken var tybärr inte mer än ljummen. Kaffet efter var också bara ljummet. Någon liten kaka eller motsvarande hade dom inte heller att erbjuda.
Vid betalningen bjöd dom som tröst på kaffet. Hoppas det hela blir bättre till nästa säsong.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Lansquette
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Var där idag och åt lunch. Valde att sitta inne för att det var dåligt väder på g. När vi äntligen fick beställa så uppmärksammade vi hur folk gick in hela tiden och ställde sig bakom oss för att betala. Vi försöker ignorera detta. Sen trycker dom in 10 pers precis vid oss, det är väldigt tajt samtidigt som folk ska betala. Folk hänger runt oss och personalen säger inget. Vi hade precis fått vår mat som var helt ok.

Vi säger till att det är alldeles för mycket folk, får dryga svar från personalen i baren. Som sedan står och pratar om oss. Säger till igen och nu blir jag riktigt irriterad. En kund hostade mot oss för att poängtera att vi var töntiga, återigen inget från personalen. Som även suckar och har sig.

Pratar med hovmästaren och undrar hur de kan ha en säker verksamhet och hon ber om ursäkt. Den killen som var värst i personalen hävdade att han inte var vuxen, 17år och jobbar då är man vuxen och måste faktiskt bete sig efter det. Inte OK! Vi får vår mat gratis men känns inte så roligt att det ska hamna vid detta läge. Personalen skulle verkligen behöva en charmkurs.

Datum för besöket: juli 2020
Tack smlinnea
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Trevlig restaurang med en helt okej meny och kockarna kan sin sak. Tyvärr dras betyget ner av en ganska oengagerad serveringspersonal. Hade de varit mer ”på hugget” hade betyget varit högre och dessutom hade restaurangen haft högre dagskassor om serveringspersonalen hade varit mer närvarande vid borden, dvs merförsäljning.

Datum för besöket: juli 2020
Tack FredrikSpringer

Resenärer som tittade på Stegeborgs Hamnkrog tittade också på

Norrköping, Östergötlands län
Norrköping, Östergötlands län

Söderköping, Östergötlands län
Söderköping, Östergötlands län

Besökt Stegeborgs Hamnkrog? Berätta vad du tyckte!