Preferred Hotels
Kostnadsfri avbokning till den 21-09-26
Travelocity
Orbitz.com
Omdömet skrevs 7 augusti 2021

Härligt Superior-rum som hela familjen fick plats i. Saknade dockor AC på rummet - blev lite varmt på natten. Barnen uppskattade verkligen möjlighet till japansk tvagning även på rummet. Mycket väntan mellan rätterna i restaurangen på kvällen - måltidsupplevelsen var tyvärr en besvikelse. Plus dock för många spännande alkoholfria dryckesalternativ. Spadern var toppen! Trots att vi var många barnfamiljer på plats gick det bra att hitta avskilda/lugna platser i spaet - både barn och vi vuxna kunde njuta!

Tack hilmamariativegard
Kersti Olophsdotter, Ägare på Yasuragi, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Så fint att höra att ni hade det bra hos oss under Yasuragi Kids. Hoppas vi ser er här igen framöver. Ta nu väl hand om varandra.

Omdömet skrevs 6 augusti 2021

Vi bokade ett paket under Yasuragi Kids veckan. Vi hade lyckats boka något specialrum som var stort och fint och väldigt japanskt. Det fanns ett eget tvagningsrum med fyra stationer och ett stort badkar där hela familjen fick plats. Spa-delen och behandlingarna uppskattades av hela familjen. Personalen var trevlig och hjälpsam. Det som drar ner betyget var middagen. Maten levde inte riktigt upp till våra förväntningar och vi fick en otroligt dålig kypare, jag vet inte om de inte håller samma nivå när det är Yasuragi Kids vecka men detta var inte alls bra.

Tack 702jensl

Tack för ditt omdöme. Ta nu väl hand om varandra och varmt välkomna tillbaka.

Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Provat ca 15 olika sk spa i Sverige. De flesta består oftast av någon pool, några bastubad, något vilorum. Thats it.

Här däremot hittade vi hela tiden nya utrymmen, allt i en behaglig miljö.
Var skeptisk till att man måste använda lånade badkläder och kimono, så här i efterhand var det bara positivt.

Enda som saknas är kanske att ljudsätta vissa områden med lugn musik. Dom gör lite för stor grej av att man ska lyssna till vattnet.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack Ollemannen

Tack för att du ger oss fin feedback. Gällande musik så har vi det i det japanska badet inomhus, dock ej i tvagningsrum och utomhuskällor. Varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Trodde att Yasuragi skulle vara en Asian style minimalistisk pärla och bokade för att fira en romantisk 1-årsdag. Svar: nej! Entrén och gången ner till spa-delen var fin, middagen helt ok och frukosten riktigt bra. Punkt! Gillar vanligtvis den råa betongkänslan men här kändes den bara fattig, tråkig och ofärdig. Som öststaterna på 80-talet. Inte minst spa-delen med kommunal simhallskänsla. Parkettgolvet i korridoren till rummet var trasigt som i att stora bitar fattades. Sängarna knakade som de gjorde när man åkte på ospecificerad charter och hamnade på 2-stjärnigt. Kändes mer som en trött konferensanläggning än ett ett hotell. Gillar inte att dissa men för den prisnivå de har borde de steppa upp och inte minst renovera. För det skulle kunna bli så bra!

Datum för vistelsen: maj 2021
2  Tack moa1891
Monika Hilm, General Manager på Yasuragi, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Hej Moa,
Tack för att beskriver hur du upplevt Yasuragi.
Vi är mycket avskalat som det en japansk Ryokan skall vara. Många tänker Thailändsk spa när de tänker asien med allt vad det innebär. Vi är som japansk Ryokan medvetet minimalistiskt för att ge plats åt den inre resan som sker när man tar bort de yttre intrycken.
Under hösten kommer vi implementera en digital introduktion när man ankommer som skall ge förmedla vad man kan förvänta sig.
Jag beklagar verkligen att du inte fick uppleva den känslan av lugn och inre ro som kommer när man fokuserar inåt.
med vänliga hälsningar, Monika Hilm, Yasuragi VD

Omdömet skrevs 3 augusti 2021

För dig som vill koppla av och koppla ned.
+ Fina och fräscha rum.
+ Underbar badupplevelse med snygg design.
+ god mat och frukost.

- baren stängde kl 23.
- lite väl dyra behandlingar.
- förbestämda menyer.

Rekommenderas varmt!

Tack johannakeranen

Tack för tydlig och bra feedback.
Vi hoppas verkligen att vi ser dig här framöver igen.
Vi önskar dig en fin höst.