Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Preferred Hotels
Travelocity
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Provat ca 15 olika sk spa i Sverige. De flesta består oftast av någon pool, några bastubad, något vilorum. Thats it.

Här däremot hittade vi hela tiden nya utrymmen, allt i en behaglig miljö.
Var skeptisk till att man måste använda lånade badkläder och kimono, så här i efterhand var det bara positivt.

Enda som saknas är kanske att ljudsätta vissa områden med lugn musik. Dom gör lite för stor grej av att man ska lyssna till vattnet.

Tack Ollemannen
Kersti Olophsdotter, Ägare på Yasuragi, svarade på det här omdömetSvarade 2 september 2021

Tack för att du ger oss fin feedback. Gällande musik så har vi det i det japanska badet inomhus, dock ej i tvagningsrum och utomhuskällor. Varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Trodde att Yasuragi skulle vara en Asian style minimalistisk pärla och bokade för att fira en romantisk 1-årsdag. Svar: nej! Entrén och gången ner till spa-delen var fin, middagen helt ok och frukosten riktigt bra. Punkt! Gillar vanligtvis den råa betongkänslan men här kändes den bara fattig, tråkig och ofärdig. Som öststaterna på 80-talet. Inte minst spa-delen med kommunal simhallskänsla. Parkettgolvet i korridoren till rummet var trasigt som i att stora bitar fattades. Sängarna knakade som de gjorde när man åkte på ospecificerad charter och hamnade på 2-stjärnigt. Kändes mer som en trött konferensanläggning än ett ett hotell. Gillar inte att dissa men för den prisnivå de har borde de steppa upp och inte minst renovera. För det skulle kunna bli så bra!

Datum för vistelsen: maj 2021
3  Tack moa1891
Monika Hilm, General Manager på Yasuragi, svarade på det här omdömetSvarade 10 september 2021

Hej Moa,
Tack för att beskriver hur du upplevt Yasuragi.
Vi är mycket avskalat som det en japansk Ryokan skall vara. Många tänker Thailändsk spa när de tänker asien med allt vad det innebär. Vi är som japansk Ryokan medvetet minimalistiskt för att ge plats åt den inre resan som sker när man tar bort de yttre intrycken.
Under hösten kommer vi implementera en digital introduktion när man ankommer som skall ge förmedla vad man kan förvänta sig.
Jag beklagar verkligen att du inte fick uppleva den känslan av lugn och inre ro som kommer när man fokuserar inåt.
med vänliga hälsningar, Monika Hilm, Yasuragi VD

Omdömet skrevs 3 augusti 2021

För dig som vill koppla av och koppla ned.
+ Fina och fräscha rum.
+ Underbar badupplevelse med snygg design.
+ god mat och frukost.

- baren stängde kl 23.
- lite väl dyra behandlingar.
- förbestämda menyer.

Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: augusti 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack johannakeranen

Tack för tydlig och bra feedback.
Vi hoppas verkligen att vi ser dig här framöver igen.
Vi önskar dig en fin höst.

Omdömet skrevs 2 augusti 2021

Undvek mitt rum på grund av att det var så mycket damm!! Personalen var i sin egna lilla värld och inte alls serviceminded, varken vid in-ut check eller vid frukosten. Tråkigt då badet är fint och det är rätt dyra priser på detta hotell, då bör nivån på personal och städning vara mycket högre!

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
1  Tack angelicachogberg

Hej Angelica,
Tack för att du tagit dig tid att skriva om din upplevelse.
Pratade du med någon i receptionen om ditt rum som du ansåg dammigt? Då allt kan korrigeras om man pratar på plats om det för ingen skall bo dammiga rum det är jag helt enig med dig om är oacceptabelt.
Med vänliga hälsningar, Monika Hilm VD Yasuragi

Omdömet skrevs 31 juli 2021

Jag och min man har varit på Yasuragi många gånger tidigare och alltid längtat tillbaka. Nu fick vi möjlighet att äntligen komma tillbaka på dagspa och få se hur det ser ut efter ombyggnaden. Tyvärr kändes det mörkt och trångt som att kliva in i en bunker. Varma källorna utomhus var i alla fall sig lika. Lunchen var bedrövlig. Vi valde Uramaki, som skulle innehålla avokado. In kommer tallrikar med slarvigt rullad maki och avokadon lyste med sin frånvaro. Påpekade det för servitrisen och hon tog våra tallrikar tillbaka till köket. Efter en stund kom hon tillbaka med samma tallrikar, men nu låg det tunna avokadoskivor på toppen! Aptiten försvann. Vi förväntar oss mer med tanke på priset och att det ska vara japanskt kök. Lämnade maten och gick, klädde på oss och åkte hem. Vi kommer inte att återvända till Yasuragi igen.

Tack 78agnetas

Hej Agneta,
Tack för att du tagit dig tid att beskriva din upplevelse på Yasuragi.
Jag beklagar att ni inte gillade renoveringen. Det ser verkligen annorlunda ut med vårt nya bergrum bad där vi lyft fram den naturliga bergväggen, samt tagit bort den stora badhus bassängen och gjort flera små olika pooler med olika temperaturer och påverkan på kroppen.
Din kommentar om sushin har jag delat med köket och servicen och beklagar verkligen att du inte pratade med oss på plats om vad du inte var nöjd med istället för att åka hem. Man kan ändra mycket om man lyfter det på plats.
med vänliga hälsningar, Monika Hilm, VD Yasuragi