Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla

Bästa spa:et jag varit på! Fantastiskt rofyllt och säreget från andra spa:n

Det japanskabadet var över förväntan. Rummet var fint och sängen skön. Frukosten var riktigt bra och läget likaså.

Kommer återvända på vintern. Det enda jag hade önskat var en pool med lite mer svalt vatten(utöver kallbadet). Nu var det antingen varmt eller väldigt kallt. Fanns inget riktigt mellanting

Tack andersepyh
Kersti Olophsdotter, Marketing på Yasuragi, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Tack för ditt fina omdöme. Våra varma källor håller mellan 38-40 grader och de två kalla mellan 12-14 grader. Det är växlingen mellan det varma och det kalla som är hälsosam för kroppen, därav har vi inga mellanvarma pooler.
Vi hoppas att vi ser dig här igen och önskar dig till dess en riktigt fin sommar. Varma hälsningar från oss på Yasuragi.

Tråkigt att se förändringen de senaste året. Jag har varit gäst sedan drygt 15 år tillbaka och får tyvärr inte samma upplevelse som förut. Mycket fler gäster än tidigare och jag får en känsla av att det inte handlar så mycket om lugn och ro längre.

Tack anilssonwinnerby

Tack för din återkoppling. Vi har under det senaste året med anledning av pandemin haft ett kraftigt reducerat antal gäster. Självklart handlar vårt koncept fortfarande om att ge våra gäster lugn, ro och återhämtning. Delvis har vi haft en ny kundgrupp som kanske inte riktigt är lika vana besökare som du. Vi ser nu att sakta att pandemin börjar släppa taget om vårt land och vi hoppas inom kort kunna återgå till ett mer normalt läge för våra gäster och medarbetare. Vi hoppas innerligt att vi ser dig här som vår gäst igen framöver. Varma hälsningar från oss på Yasuragi

Omdömet skrevs 7 maj 2021

Harmonin och lugnet som infinner sig redan utanför entrén och som håller i sig under hela dagen och som är med en långt därefter. Aktiviteterna är ett extra plus som man kan testa på och få ytterligare mer harmoni och lugn i själen.

Tack Cattis66
Kersti Olophsdotter, Marketing på Yasuragi, svarade på det här omdömetSvarade 10 maj 2021

Cattis, tack för att du tar dig tid och skriva ett fint omdöme om din vistelse på Yasuragi. Extra glada blir vi av att höra att du tar med dig lugnet hem. Det är vår önskan att harmonin via våra gäster ska sprida sig ut i människors vardag. Ta nu väl hand om dig och varmt välkommen tillbaka önskar vi på Yasuragi

Omdömet skrevs 28 april 2021

UNDERBARA lokaler. Jättefint koncept. Vill verkligen älska Yasuragi. Men jag åker för att få tystnad och lugn och ro, vilket är omöjligt när det kacklas och pratas ÖVERALLT, inklusive i sovbastun! BEDRÖVLIGT! Önskar tips på något ställe som faktiskt ÄR tyst? För stämningen blir kommunalt badhus när det sitter tre damer och vrålar och skrattar i poolen i omklädningsrummet. Provocerad är bara förnamnet. Upplever också att det var alldeles för mycket folk och trångt med tanke på pandemin. Och då åkte jag ändå en måndag-tisdag ...

Datum för vistelsen: april 2021
  • Restyp: Reste ensam
Tack somehelena
Kersti Olophsdotter, Marknadsföring på Yasuragi, svarade på det här omdömetSvarade 3 maj 2021

Hej, tack för att du skriver till oss och berättar om din upplevelse. Vi beklagar innerligt att vi inte lyckades förmedla vårt koncept som handlar om lugn och stillhet för att få återhämtning, till alla våra gäster denna dag. Vi tittar just nu på ytterligare sätt att förmedla detta på ett sätt så alla gäster ska kunna ta till sig budskapet. Tack för återkoppling och hoppas att vi ser er här framöver trots er upplevelse denna gång. Varma hälsningar från oss på Yasuragi.

Omdömet skrevs 25 april 2021 från mobil enhet

Rummet:
Lite slitet på alla positioner egentligen, det här hotellet har haft sina glansdagar. Imma på fönstren, trötta nästan murkna trädetaljer, fukt i taket, terrasdörren gick inte att låsa halvvägs öppen osv. Sängen kändes lite nedlegad, vaknade flera gånger under natten på ena kanten då jag hasade åt det hållet.
Det positiva var badkaret i badrummet, mycket skönt! Varmt härligt vatten där man kunde dela en flaska bubbel. Karet stängdes av kl 23 och öppnade 07. Ja egentligen 08 eftersom det tar en timme att fylla karet.
Safetybox, tekokare, garderob och en tv fanns det. Spartanska rum precis som jag gissar att det ser ut i Japan.
Rummet hade fått en tvåa om inte karet funnits, det nyttjade vi ordentligt. Men smakar det så kostar det.

Maten:
Vi åt middag vid 19-tiden på rummet. Helt ok, men inget utöver det vanliga. Bra smaker på glassen till efterrätten. Frukosten bad vi vår Nakai-san ta in åt oss och det var lyckat att sitta ensamma och slippa frukosthetsen. Lunchen dag 2 tog en enorm tid att få in och det var svårt att höra vad servitören sade med munskydd. Lite synd att det drog ut 45min att få lunch när vi ville ner i relaxen som vi betalt extra för fram till 16. Det kändes inte som man kunde äta i lugn och ro utan vi slängde i oss allt på 15 min.

Personalen:
Lite lätt förvirrade och hade inte riktigt koll på vad vi bokat utan vi fick berätta för dem vad vi skulle göra och vilka tidpunkter. Vår Nakai-san kändes lite stressad tyvärr, men var otroligt trevlig. Jag hade önskat mig japanska värdinnor, det hade gett pluspoäng. Tjejerna som delade ut handdukar vid spa-avdelningen gjorde ett bra jobb. Både ris och ros.

Spa-Anläggningen:
Jag är glad att det är coronatider och att hotellet är belagt till 50%, för fullbelagt lär vara hemskt. Nog trångt som det är nu och ibland även hög ljudvolym.
Utepoolerna riktigt grymma, men även här lite slitet. Murket trä, fuktfläckar och massa skräp/löv på kanalplast-taket.
Lite svårt att veta vad som finns, man får leta sig fram. Saltbastun blev också en favorit liksom liggbastun. Väldigt varmt i hela anläggningen, det går åt mycket vatten för att bibehålla vätskebalansen. Generöst att bjuda på frukt och te.
Mindre än vad jag föreställt mig.
Betyg: Svag 4

Rykte:
Ett klassiskt spa eller rent av legendariskt som man måste besöka någon gång i livet. Det här kan bara uttryckas i full pott! Men utan rust, hur länge kommer man finnas kvar?
Betyg: 5

Sammanfattning:
Vi är på det hela nöjda med vistelsen. Pga Coronan tycker vi det var värt att betala extra för sviten då vi kunde äta och bada på rummet. I vanliga fall är det inte värt det, till det priset som man begär. Det behövs rustas. Spa:et har ett stort utbud av olika bassänger och aktiviteter som tilltalade oss. Men hur mycket vi än vill ge Yasuragi en fyra i betyg så kan vi inte. Det stannar vid en stark 3:a!

Slutbetyg: 3

Datum för vistelsen: april 2021
Tack 765christern
Kersti Olophsdotter, Marknadsföring på Yasuragi, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Tack för ditt utförliga omdöme. Vi hoppas att du har mottagit ett mail från vår vd Monika Hilm som svar på dina synpunkter. Ta väl hand om dig och vi hoppas att vi ser dig här igen. Varma hälsningar från oss på Yasuragi