Vi är en familj som har två vuxna barn med respektive och som brukar åka varje månad till olika herrgårdar/slott för att njuta och koppla av. Jag har själv varit på ca 150 stycken olika ställen så jag har rätt så hyfsad koll på vad som är bra och mindre bra. När man kommer till Tammsviks Herrgård så ska man inte bli rädd, men det första man får se vid ankomsten är stora järngrindar och även högt staket vilket mer påminner en om en en slags anstalt. Sedan kommer man till en massa röda hus av varierande storlek. Vi börjar först undra om vi kommit rätt. Jodå, vi har kommit rätt berättar man inne på en sk reception. Vi frågar vart Herrgården är och då följer receptionisten oss ut och pekar långt ner flera hundra meter och säger där är Herrgården. Vi får bo i en röd-stuga (Eftersom att vi har hund) När vi kommer in i denna röda stuga luktar det unket, mögligt och när vi dessutom kommer in i rummet håller vi på och baxnar. Det är som en enklare form av vandrarhem. Det är dessutom skitigt och så fruktansvärt så man kan inte med ord beskriva. Här har vi i våra sinne trott att herrgården har ett underbart rum med en minibar och där man även naturligtvis vistas i Herrgården med underbara sängar, snacka om kollision. Tyvärr är våra sängar helt värdelösa och vi sover knappt alls. Nu ska man inte hoppa på Tammsvik för detta utan detta är helt vårat eget fel, vi skulle ha gjort en större research. Vi samlas tillsammans för att konferera med familjen om man ska åka hem igen. Besvikelsen är total. Efter mycket överläggning får vi ändå ge detta en chans, trots den hemska början. Man kan nog jämföra detta med att man har bokat Franzens eller Operakällaren och kommer till pizzeria Milano.
Vi har dessutom beställt en tre rätters till kvällen samt också massage till Lördagen.
Till råga på allt finns det ett Both Camp samma helg som vi är där. Detta resulterar i att folk klär sig i shorts och t-shirts och pannband och inget fel på detta, men däremot för oss som uppskattar att klä sig lite fint till både frukost, lunch och middagen. Detta gäller inte dessa människor. Dessutom har många av dessa med sig sina barn och man kan väl lugnt säga att uppfostran vart tog den vägen. Det kommer hela tiden barn med skateboard och springer och skriker i matsalen detta sker vid många olika tillfällen främst kvällstid. Sedan sätter sig ett av barnen vid pianot och börjar klinka, ingen säger till. På Lördagen ska vi gå ner för att bada i inomhuspoolen, tyvärr möts vi av två unga killar som spelar så hög musik så att det är nästan öronbedövande. Dessutom när vi ska försöka simma så hoppar dessa två pojkar från övre våningsplanet av huset och rakt ner på madrasser som ligger i poolen varpå de går sönder omedelbart. Så har dessa pojkar sönder ALLA madrasser. Dessutom hoppar de från en flera meter högt våningsplan vilket gör att man blir oroad, kommer de att slå ihjäl sig? Ett enda misstag och livet är slut. Är det ens tillåtet att ha en pool utan någon vakt????
Vi bestämmer oss för att gå till receptionen för att säga vad som försiggår. Kvinnan i receptionen blir förbannad och går med bestämda steg till inomhus poolen. Föräldrarna tillkallas och får ta med sina barn därifrån. Vi börjar misströsta, varför åkte vi inte hem?
Det man kan säga om Tammsvik är att detta är ett lägre form av vandrarhem ,så för den som inte har några krav högre krav är detta ett perfekt boende.
Det som kan sägas är att maten var sådär en 3 av 5. Massagen däremot var 5 av 5 möjliga. På Söndagen åker vi därifrån, nästan mer trötta och slitna av dels frustration och även dålig sömn, långt ifrån det vi är vana vid.
Aldrig mera Tammsvik, det lovar vi. Hoppas att fler inte gör samma misstag som oss. Vi tog några kort på boendet men tycker att det räcker med denna texten.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack Jonte8780
Omdömet skrevs 20 augusti 2020 från mobil enhet

Hej var på konferensen med arbetet. Bra lokal lite varmt , men det var mycket varmt ute och det fungerade bra . Trevlig personal över hela anläggningen . Rummet var ok men varmt givetvis men med fönster öppet så gick det bra , enda minuset på rummet var duschdraperi i badrummet gillar jag inte. Maten på lunchen x 2 och middagen var mycket gott väldigt hög kvalitet och smaker . Frukosten var också mycket gott. Rent och snyggt över hela anläggningen.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Göran S
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Fint konferenshotell i vacker miljö. Maten höll hög kvalité och var fantastiskt god. Mycket fisk när vi var där.

För övrigt var personalen trevlig, helt ok konferenslokal, möjligen lite tråkiga stolar efter en hel dag. Själva hotellrummen höll fin standard.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack LinneaH73
Omdömet skrevs 25 oktober 2019

Fantastiskt ställe med underbar personal och supergod mat.

Maten
Mycket smak och god kvalitet!
Jättefina rekommendationer av vin och presentation av maten. Kändes lyxigt och superbra service. Både lunch och middag var superbra! Mycket mat och flera alternativ som passade alla oavsett smaklök och allergi.

Extra lyxigt med stort godisbord efter maten!

Fina rum
Rummen är i gammeldags slottkaraktär. Jättemysiga! Sköna sängar.

Rolig kväll med bra barutbud och bra musik!

Mycket aktiviteter fanns det att utöva! Stora och bra grönytor för fysisk aktivitet.

Bra spa med stor pool som uppskattades av många!

Mycket fina detaljer så som juicebar, gott fika, godiebags!

Kan verkligen rekommendera detta ställe!!! Perfekt för konferens oavsett om man är många eller få!

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Sofia F
petertT5837RW, Hotelldirektör på Happy Tammsvik, svarade på det här omdömetSvarade 5 november 2019

Hej Sofia

Vad trevligt att ni trivdes och hade bra dagar på våra fina anläggning. Varmt välkommen tillbaka till oss.

Med vänlig hälsning
Peter Tzintzis

Omdömet skrevs 19 oktober 2019

Jag jobbar för ett företag som organiserade en fest här och vet inte vad de betalade. Jag har svårt att föreställa mig ett pris som gjorde detta rimligt! "Toast Skagen" var icke-toastat gårdagens bröd slitet i klumpar och lagt i en halvcirkel med goda räkor, halvskalad rödlök och ok laxrom. "Ryggbiffen" till varmrätt var sannolikt rostbiff(Jag tror inte att ryggbiff kan styckas så) som ugnsstekts på så låg temperatur att ingen stekyta uppstått, trots att den serverades medium well . Till biffen serverades en "bearnaise" som sannolikt var framställd helt utan vinäger eller smör. Jag är glad att jag inte betalade för detta. Billig Skagen på billig toast, följt av billigt kött med lohmanders bearnaise vore bättre. Jag är irriterad.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack RobertS8378
petertT5837RW, Hotelldirektör på Happy Tammsvik, svarade på det här omdömetSvarade 21 oktober 2019

Hej Robert

Givetvis är man berättigad att ha en åsikt om maten, En sak vill jag dock bemöta och det är att vi skulle ha serverat något annat än det som är utskrivet på menyn. Givetvis var det ryggbiff och inget annat.

Med vänlig Hälsning
Peter Tzintzis