Omdömet skrevs 25 oktober 2019

Fantastiskt ställe med underbar personal och supergod mat.

Maten
Mycket smak och god kvalitet!
Jättefina rekommendationer av vin och presentation av maten. Kändes lyxigt och superbra service. Både lunch och middag var superbra! Mycket mat och flera alternativ som passade alla oavsett smaklök och allergi.

Extra lyxigt med stort godisbord efter maten!

Fina rum
Rummen är i gammeldags slottkaraktär. Jättemysiga! Sköna sängar.

Rolig kväll med bra barutbud och bra musik!

Mycket aktiviteter fanns det att utöva! Stora och bra grönytor för fysisk aktivitet.

Bra spa med stor pool som uppskattades av många!

Mycket fina detaljer så som juicebar, gott fika, godiebags!

Kan verkligen rekommendera detta ställe!!! Perfekt för konferens oavsett om man är många eller få!

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Sofia F
petertT5837RW, Hotelldirektör på Happy Tammsvik, svarade på det här omdömetSvarade 5 november 2019

Hej Sofia

Vad trevligt att ni trivdes och hade bra dagar på våra fina anläggning. Varmt välkommen tillbaka till oss.

Omdömet skrevs 19 oktober 2019

Jag jobbar för ett företag som organiserade en fest här och vet inte vad de betalade. Jag har svårt att föreställa mig ett pris som gjorde detta rimligt! "Toast Skagen" var icke-toastat gårdagens bröd slitet i klumpar och lagt i en halvcirkel med goda räkor, halvskalad rödlök och ok laxrom. "Ryggbiffen" till varmrätt var sannolikt rostbiff(Jag tror inte att ryggbiff kan styckas så) som ugnsstekts på så låg temperatur att ingen stekyta uppstått, trots att den serverades medium well . Till biffen serverades en "bearnaise" som sannolikt var framställd helt utan vinäger eller smör. Jag är glad att jag inte betalade för detta. Billig Skagen på billig toast, följt av billigt kött med lohmanders bearnaise vore bättre. Jag är irriterad.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack RobertS8378
petertT5837RW, Hotelldirektör på Happy Tammsvik, svarade på det här omdömetSvarade 21 oktober 2019

Hej Robert

Givetvis är man berättigad att ha en åsikt om maten, En sak vill jag dock bemöta och det är att vi skulle ha serverat något annat än det som är utskrivet på menyn. Givetvis var det ryggbiff och inget annat.

Med vänlig Hälsning

Omdömet skrevs 15 oktober 2019 från mobil enhet

Vill varna dig som har specialkost (typ allergier) att inte besöka detta ställe om du vill vara säker på vad du förtär. De hade noll koll och serverade soja till min jobbarkompis som är soja allergier. Hon har därefter spenderat x antal dagar på sjukhus och flertalet komplikationer efter sina anafylaktisk chocker. Så varning på stället....

Datum för vistelsen: september 2019
Tack lillcammo

Hej lillcammo

Nu vill jag inte kommentera det enskilda fallet med respekt för den inblandade. För kännedom så har vi haft en nära dialog med den drabbade. Vi har även haft avstämning och rapportering till er avtalscontroller och givetvis även med miljö & hälsa.

Omdömet skrevs 17 augusti 2019

Helhetsintrycket är att det är ett väldigt märkligt ställe. Inredning och detaljer ska väl vara lekfullt men blir mest konstigt och billigt. Rummen var väldigt enkla men ok men några hade problem med skalbaggar tom i sängen Inte särskilt trevlig personal och maten var det sämsta jag upplevt på en konferenssnläggning. Lunchen som serverades direkt ur kastrull på borden, dåligt med sallad och ljummen mat. Anledningen till serveringsmetoden var att kontrollera matsvinnet vilket är jättebra men det hade gått lika bra genom buffé servering så hade vi kanske fått varm mat istället för ljummen och sluppit servispersonalen försöka klämma in kastruller på det redan fulla bordet.
Dom verkade ha nån sorts policy att man inte fick sätta dig ute och dricka medhavd alkohol heller och folk som inte visste om detta förbjöds ta med det ut. Istället smugglade folk med sig sina flaskor ut i smyg som tonåringarBlev väldigt konstigt. Aldrig varit med om det någon annanstans faktiskt.
Middagen var nåt försök att vara innovativa, edgy och moderna men fungerade inte alls. En liten bit pankopanerad tofu på spetskål och jordärtskocks chips var smaklöst och trist. De som åt fisken som var huvudrätten fick alla jordärtskocks chips och mån pure. Då jordärtskocka är känt för att ge körig magen var det säkert mer än hälften av gästerna som trodde att dom fått nån dålig mat då dom haft jätteont i magen under natten. Så det kanske inte är det smartaste valet av grönsak? Och efterrätten var det konstigaste smakkombination jag varit med om, mojitosorbet, med två pyttemaränger, två minimala bitar sockerkaka en liten hög med hackad gurka och en citronkräm som var så sur att den var knappt ätlig och detta toppades med dill
Inte värt pengarna alls och jag skulle aldrig rekommendera någon att komma hit.
Dessutom var frukosten mellan 7 - 9 på en lördag med utcheckning senast kl 9.00!!

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack rrrrrrrrrrrrk_
petertT5837RW, Hotelldirektör på Happy Tammsvik, svarade på det här omdömetSvarade 20 augusti 2019

Hej

Vad tråkigt att du inte gillade din vistelse hos oss. Givetvis ska det inte vara olägenheter på rummet. Firma är kontaktad för åtgärd och problemet är löst.
Att maten inte föll dig i smaken tar jag vidare med vår köksmästare och F&B manager för att kolla lite närmare om vi ska ändra rätterna. Dock håller jag inte med om den medhavda alkoholen. Vi är skyldiga enligt alkohollagen att tillse att man inte dricker medhavd dryck där vårt tillstånd råder.
Alkohollag:
6kap.
9 § På serveringsställe där serveringstillstånd gäller får inte någon dricka eller tillåtas dricka andra alkoholdrycker än sådana som har serverats i enlighet med tillståndet. Detta gäller dock inte på hotellrum

Gällande frukost är normaltid på helg precis som du säger 8-10 men gällande er bokning valde man att ändra detta till 7-9 vilket vi givetvis inte opponerade oss emot då det var er uttryckliga vilja.

Omdömet skrevs 6 april 2019

Bra ställe om man vill hålla ett möte där gruppen hålls samlad under hela dygnet. Avskilt och tyst. Bra mötesrum, (vi satt +45 personer i deras största rum, kanske 10 för mycket), men bra klimat och utrymme. Ok frukost, kunder varit bredare utbud vår våra utländska gäster. Lunchen får en 5a, kanonfin. Middag siktar på fine dining, men når inte ändra fram, bara en 3a i betyg. Väldigt fin springrunda, knappt 2k, så bara att lägga till varv tills man blir trött :-)

Datum för vistelsen: april 2019
Tack MagnusS_13