Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Nio personer bokade en natt en helg i juli. Fina omgivningar för cykling och andra fritidsaktiviteter gjorde vårt val. Väldigt dåligt väder gjorde att vi fick lägga om våra planer och istället söka skydd inomhus för intagande av vår lunch. Eftersom vi var 1,5 timmar före incheckning (som är klockan 17.00) fick vårt sällskap betala 500kr extra för att nyttja matsalen.
När vi bokade påtalade vi att vi hade behov av att komma tidigare för att vi skulle cykla runt i omgivningarna och fick besked om att det var ok att ställa av grejer men incheckningen var inte förrän kl. 17.00.
Att då få detta dåliga bemötande var mycket tråkigt. Vi såg ingen personal eller för den delen andra gäster på hela tiden, förrän ägaren (tror vi) stod i dörren och frågade vilka vi var. Vi hade inte börjat äta vår lunch och det regnade mycket under flera timmar. Vi förklarade då att vi bokat lillstugan och skulle checka in kl. 17.00, men det blev ändå inget "Hej", ingen presentation av sej själv, eller ens "Välkomna", bara en sur förklaring att "då behöver vi ju städa om här", därav de 500kr.
Det är ju en sak om vi skräpat ner, tagit plats från andra gäster eller skapat andra problem men vi lämnade stället renare än när vi kom. Pengarna är inte heller det största problemet utan mer det ovänliga bemötandet. Känslan av att vi gjorde intrång och det var bara jobbigt att vi var där. När sen rummen var så dåligt städade som de var, när vi fick tillgång till dem, gjorde ju inte saken bättre.
När vi checkade in var ägarinnan trevlig och tillmötesgående. Omgivningarna är vackra och det finns mycket att göra i kringområden så det är ju synd om man inte får sina gäster att känna sej välkomna.

Bodde här: juli 2017, reste med vänner
2  Tack Susanne S
Omdömet skrevs 7 december 2016

Trevlig personal. Har bra slinga att rasta hund på. Har ett eget hus för hundägare. Tänker på återvinning m,m, Rent och frächt. Ett vandrahem men man kan få frukost om man beställer det. Köket är rymligt

Tips för att välja rum: De har ett par rum för hundägare
  • Bodde här: november 2016, reste som ett par
1  Tack n0rpan
Omdömet skrevs 11 september 2016 från mobil enhet

Har bott på kulturgården regelbundet sen 2007. Trevliga rum, bra självhushållskök, dock var det lite rörlig och vi saknade flera djupa tallrikar. Lite guidning i köket vad som ska vara var skulle inte skada. Vi läste på en lapp att man skulle märka upp sina torrvaror med en lapp men inga lappar eller pennor fanns där. Toaletter och duschar som finns i jordhuset är fräscha och miljövänliga. Om man inte är känslig för separationstoaletter dvs. Saknade lite mottagandet som vi fått förut. Vi väntade tillsammans med ett annat par, de ringde efter check-in personalen. Men när ingen dök upp på en lång stund fick jag ringa och fick då instruktion var rummet låg. Sen såg vi ingen i personalen på hela helgen eller vi tror inte det iallafall eftersom de inte gav sig till känna. Men jag hittar eftersom jag bott där ofta. Mycket trevliga omgivningar och nära till Gekås. Jag kommer nog bo här igen.

Bodde här: september 2016, reste med vänner
1  Tack mari h
Omdömet skrevs 4 september 2016 från mobil enhet

Jättemysigt vandrarhem i sann STF-anda med härlig atmosfär. Ligger i vackert stilla landskap och dessutom nära Ullared om man vill shoppa. Trevligt värdpar. Rekommenderas. Vi kommer tillbaka vid senare tillfälle.

Bodde här: september 2016, reste med familjen
1  Tack VaneRes
Omdömet skrevs 8 juli 2016 från mobil enhet

Har bokat här för femte eller sjätte gången. Ett smultronställe som man gärna återkommer till när man vill ha det lugnt och skönt i en lantlig miljö. Flerbäddsrummen är i och för sig slitna men sängarna är ok och kuddar och täcken är nya och fräscha. Toaletter och duschar är även de fräscha. Köket är välutrustat med allt man kan tänkas behöva. Det finns en sjö i närheten där man kan bada, fiska eller ta en roddtur. Nära till Gekås i Ullared om man blir shoppingsugen.

Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack Andreas H